Home » D:News » Rolul neştiut al clitorisului. Totul stă în evoluţia speciei

Rolul neştiut al clitorisului. Totul stă în evoluţia speciei

Oana Bujor 02.06.2017
Din punct de vedere ştiinţific oamenii nu cunosc toate aspectele orgasmului.

În afară de organele vestigiale, sunt puţine structuri în corpul uman ale căror funcţii nu le cunoaştem, informează Big Think.

Una dintre teoriile privind evoluaţia clitorisului se referă la oferirea plăcerii de către bărbaţi pentru perpetuarea speciei. Organele sexuale sunt ultimele care se dezvoltă în uterul mamei. De aceea organul care oferă plăcere femeilor este acelaşi din care se formează penisul bărbaţilor, clitorisul fiind un ,,produs secundar al penisului''

O altă teorie se bazează pe ipoteza alegerii partenerului. Astfel, având în vedere că femeile au nevoie de mai mult timp pentru a atinge climaxul , acesta ar avea rolul de alege partenerulul care investeşte în plăcere. Teoria susţine că un iubit bun va fi un tată bun în viitor. În cadrul multor studii a fost dovedit faptul că femeile care au orgasm în timpul relaţiilor intime au şanse mai mari de a rămâne gravide.

Cercetătorii sugerează că orgasmul feminin a jucat în trecut un rol reproductiv, declanşând ovulaţia

Teoria a fost prezentată de cercetătorii de la Universitatea Yale. Gunter Wagner, coautor al lucrării, a analizat mai multe specii şi mecanismele reproduceri femelelor. Aceştia s-au axat pe doi hormoni eliberaţi în timpul penetrării: prolactina şi oxitocina.

Prolactina este responsabilă pentru activarea proceselor precum alăptatul, în timp ce oxitocina este hormonul care ne ajută să fim afectuoşi. În cazul altor mamifere, cercetătorii au descoperit că prin contactul cu masculii s-a declanşat un proces automatic de ovulaţie.  În cazul acestor specii, clitorisul femelelor se află în interiorul vaginului.

Biologii evoluţionişti consideră că ovulaţia spontană a apărut prima dată la strămoşii comuni ai primatelor şi rozătoarelor de acum 75 de milioane de ani. De aici, Wagner şi colegii săi au dedus că orgasmul feminin ar fi avut un rol important în cazul primilor oameni.