Home » D:News » Construcţia unui drum feroviar din Germania are întârzieri din cauza şopârlelor

Construcţia unui drum feroviar din Germania are întârzieri din cauza şopârlelor

05.16.2017
Construcţia unui drum feroviar din Germania are întârzieri din cauza şopârlelor
Un proiect feroviar de mare anvergură (şi de miliarde de euro) din Germania întâmpină o mare problemă - două specii de şopârle pe cale de dispariţie care se află pe calea rutei de construcţie.

Mii de şopârle de nisip şi de perete au fost descoperite pe traseul căii ferate Stuttgart 21, care se întinde pe 56 de kilometri, pe reţeaua feroviară trans-europeană. Deutsche Bahn, unul din principalii beneficiari ai proiectului, a estimat costul transferării reptilelor la aproximativ 15 milioane de euro. Compania feroviară germană spune că a alocat o sumă cuprinsă între 2.000 şi 4.000 de euro pentru fiecare exemplar, relatează Rador.

Şopârlele în cauză sunt considerate specii ameninţate în Europa şi au fost găsite pe tronsonul de linie ferată care leagă Stuttgart-ul de Ulm, determinând până în prezent o întârziere cu 18 luni a lucrărilor de construcţie. Pentru mutarea reptilelor sunt aduşi experţi care le prind în plase. Apoi, şopârlele sunt transportate la 10 km distanţă, într-un nou cămin la Untertürkheim. Costurile implicate acoperă plata pentru echipele de salvare, transportul creaturilor, planificarea noului habitat al acestora şi monitorizarea stării lor.

Calea ferată de pe stânca ”Nasul Diavolului”, cel mai periculos traseu feroviar din lume