Home » D:News » După 80 de ani de căutări ”Particula îngerului” a fost descoperită . Este atât materie cât şi antimaterie

Autor: Oana Bujor 07.22.2017
După 80 de ani de căutări experţii au descoperit o particulă care este atât materie cât şi antimaterie.

Cercetătorii susţin că au descoperit dovezi ale existenţei fermionului lui Majorana, relatează Independent. În momentul Big Bang-ului, experţii consideră că explozia a creat cantităţi egale de materie şi antimaterie.

În 1937, fizicianul italian, Ettore Majora a prezis existenţa unei clase stranii de particule denumite fermioni, care erau atât particule cât şi antiparticule. În cadrul unui articol al publicaţieie Science, cercetătorii au afirmat descoperirea primei dovezi a existenţei unui astfel de obiect pe care l-au denumit ,,Particula Îngerului”, numele fiind inspirat de cartea lui Dan Brown ,,Înger şi demon”.

Profesorul Shoucheng Zhang din cadrul Universităţii Standford a propus realizarea unui experiment pentru descoperirea particulei ,,Echipa noastră a prezis exact locul în care se găseşte fermionul Majorana,” susţine fizicianul. ,,Descoperirea a concluzinat căutările care au avut loc timp de 80 de ani,” a adăugat el.

Cercetătorii consideră că prin intermediul fermionilor, tehnologia care stă la baza computerelor cuantice ar putea fi realizată. Una dintre probleme care a întârziat apariţia tehnologiei cuantice este nevoia ca acestea să fie izolate de orice zgomot.