Home » D:News » Stephen Hawking, celebrul fizician care a revoluţionat astrofizica, prezice că sfârşitul lumii este mai aproape decât credem

Autor: Alexandru Voiculescu 09.09.2017
Anul trecut, Hawking a avut o predicţie sumbră cu privire la sfârşitul lumii, spunând că aceasta se va termina în 1.000 de ani. În cazul acestei predicţii, există o urmă de speranţă pentru omenire, întrucât ar fi timp suficient pentru a dezvolta tehnologia necesară de a părăsi planeta. Recent însă, fizicianul a revenit asupra timpului, precizând că avem la dispoziţie doar 100 de ani pentru a găsi şi coloniza o altă planetă.

Într-un documentar BBC, intitulat Expedition New Earth, Hawking explică faptul că sfârşitul lumii se va petrece din cauza noastră. Progresele din ştiinţă şi tehnologie ne-au făcut viaţa mai uşoară, dar costul este afectarea iremediabilă a planetei (iremediabilă pentru noi), scrie memes.com.

Conform savantului, există un număr de scenarii care pot duce la sfârşitul omenirii.

Un scenariu uşor de intuit este războiul nuclear. Hawking crede că agresivitatea naturii umane, alături de progresele tehnologice pot duce la extincţia omului. De asemenea, fizicianul consideră că empatia va salva omenirea de la izbucnirea unui război nuclear.

Alt scenariu cataclismic derivă din efectele schimbării climatice. „Nu ştim când încălzirea globală se va opri”, precizează acesta, „dar cel mai rău scenariu este acela că Terra va deveni planeta-soră a lui Venus cu temperaturi extrem de mari şi cu ploi de acid sulfuric”.

Virusurile incontrolabile, create de om pot duce la extincţia întregii specii umane, având în vedere progresele în genetică ce s-au realizat în ultimele decenii.

Altă minune creată de om, inteligenţa artificială, poate fi şi ea cauza dispariţiei omului, conform lui Hawking. Ne sunt cunoscute filmele Terminator, unde primul din această serie a apărut acum mai bine de 30 de ani. Aşadar, ideea nu este una nouă, dar este una de care ne apropiem din ce în ce mai mult. „Tehnologia inteligenţei artificiale a atins un punct în care va fi fezabilă în câţiva ani, putându-se crea arme care vor revoluţiona războiul”. Alt scenariu este desigur obţinerea independenţei acestei inteligenţe artificiale, iar în acest caz consecinţele pot fi dintre cele mai nefaste.

Stephen Hawking nu este singurul care face scenarii de viitor

Continuând această idee, lui Hawking i s-au alăturat şi alţii precum Elon Musk, care consideră că oamenii vor deveni irelevanţi în era Inteligenţei Artificiale dacă nu vor deveni la rândul lor cyborgi. De asemenea, Jack Ma, fondatorului lui Alibaba, a avertizat lumea că automatizarea va duce la decenii de „durere” şi că „maşinile trebuie să facă doar ce oamenii nu sunt capabili”.

Astfel, conform lui Hawking, în anul 2117 Terra va fi de nelocuit. În viziunea fizicianului există totuşi şi o urmă de speranţă, în sensul că „până atunci, ne-am fi răspândit deja în spaţiu, către alte stele, deci nu ar însemna sfârşitul omenirii”.

Dar colonizarea altor planete este posibilă în timp util? Şi alţii consideră că da, precum Elon Musk, care doreşte să trimită o misiune umană pe Marte până în 2025.

AVERTISMENTUL dur al lui Stephen Hawking: ”Tehnologia ar putea distruge omenirea”