Home » Știință » Din această cauză nu crede Stephen Hawking în Dumnezeu? Un studiu ajunge la un rezultat CONTROVERSAT

Publicat: 20.05.2017
O nouă cercetare realizată de Institutul Ulster pentru Cercetare Socială, din Irlanda de Nord, şi Universitatea Rotterdam din Olanda, au examinat ”asocierea negativă dintre religie şi inteligenţă”.

Într-adevăr, un sondaj Pew realizat anul trecut a dezvăluit că cei care nu cred în religie şi-au argumentat decizia evocând ştiinţa.

Acest studiu, publicat în revista Evolutionary Psychological Science, a ajuns la nişte concluzii controversate despre originea religiei şi motivul pentru care inteligenţa o subminează.

Cercetătorii au examinat diferite modele ce au fost propuse spre explicarea motivului pentru care credincioşii ar fi mai puţin inteligenţi. A fost selectat şi revizuit principiul evoluţionar Savanna-IQ al psihologului Satoshi Kanazawa. Asta sugerează că ceea ce facem şi ceea ce credem îşi are baza în mediul înconjurător al strămoşilor noştri.

Cercetătorii au concluzionat că religia este un instinct dezvoltat, în timp ce inteligenţa ”implică depăşirea instinctelor proprii”. Prin urmare, inteligenţa şi tot ceea ce ţine de ea implică deseori controlarea propriilor instincte astfel încât să îi permitem minţii să ajungă la concluzii raţionale.

Stephen Hawking, fizicianul care a revoluţionat modul în care privim universul. ”Este o victorie a unui om împotriva propriei soarte”