Home » D:News » Alimentele care îţi scad colesterolul

Alimentele care îţi scad colesterolul

02.28.2018
Alimentele care îţi scad colesterolul
Alege nucile pentru gustări. Stropeşte salata cu puţin ulei de măsline. Bucură-te de o bucată de somon la cină. Acestea sunt doar o parte dintre strategiile care te vor ajuta în lupta cu nivelul crescut al colesterolului. Iată care sunt 7 dintre alimentele care pot contribui în mod semnificativ la scăderea colesterolului LDL (colesterol rău) din sânge.

Soia

Este o alternativă sănătoasă şi delicioasă pentru  carne şi brânzeturi, ambele posesoare de cantităţi mari de grăsimi saturate. Şi cum unul dintre cele mai eficiente lucruri pe care le poţi face pentru a scădea nivelul de colesterol din sânge este să reduci cantitatea de grăsimi saturate din dietă, soia este varianta ideală. De ce sunt grăsimile saturate bune pentru inima ta? Ficatul foloseşte grăsimile pentru a produce colesterol, aşa că dacă ajungi să consumi prea multe astfel de alimente, creşte şi nivelul colesterolului LDL din sânge. Grăsimile saturate se găsesc, de obicei, în produsele animale precum lapte integral, smântână, unt, brânză, carne de vită, porc, miel. Dincolo de faptul că înlocuieşte cu succes grăsimile saturate din alimentaţie, soia conţine izoflavone, care au o contribuţie importantă la scăderea colesterolului LDL.

Cum să o introduci în alimentaţie: nu eşti familiarizat cu alimentele pe bază de soia? Poţi să începi prin a consuma tofu, făină de soia sau lapte de soia. Apoi vei descoperi că există în supermarket o varietate de alternative din soia pentru carne, mezeluri şi orice ai mai face în mod tradiţional, aşa că le poţi încerca cu încredere.

Fasole boabe

În afară de tărâţele de grâu nu există aliment mai bogat în fibre decât fasolea boabe. Aceasta este bogată în fibre solubile care scad nivelul de colesterol. Dacă vei consuma o ceaşcă de orice tip de fasole boabe pe zi, nivelul de colesterol va scădea cu până la 10% în 6 săptămâni. Fibrele solubile formează în apă un fel de gel care acţionează ca un pansament pe tractul intestinal, prevenind reabsorbţia colesterolului în organism. Acesta este motivul pentru care fibrele solubile contribuie la scăderea nivelului de colesterol, scăzând astfel riscul de a face boli de inimă. Fibre solubile se mai găsesc şi în ovăz, orez brun, mere, morcovi şi în majoritatea fructelor şi legumelor.

Cum să o introduci în alimentaţie: cel mai comod este să ai conserve de fasole de mai multe tipuri, pentru a putea adăuga o ceaşcă de boabe în salate, chilli vegetal, cartofi la cuptor sau chiar în sandvişuri.

Citeşte continuarea pe CSID.

 

Cele mai noi articole
O necropolă din perioada timpurie a Epocii Bronzului a fost descoperită în Bretania
O necropolă din perioada timpurie a Epocii Bronzului a fost descoperită în Bretania
Astronomii au descoperit un „super-Pământ” care este aproape la fel de vechi ca Universul
Astronomii au descoperit un „super-Pământ” care este aproape la fel de vechi ca Universul
Robotul făcut din gheață este pregătit să exploreze alte planete
Robotul făcut din gheață este pregătit să exploreze alte planete
Un algoritm AI poate ghici dintr-o singură fotografie orientarea politică a unei persoane
Un algoritm AI poate ghici dintr-o singură fotografie orientarea politică a unei persoane
Arabia Saudită vrea să construiască un oraș „în linie dreaptă” care nu va avea „mașini, străzi și emisii de carbon”
Arabia Saudită vrea să construiască un oraș „în linie dreaptă” care nu va avea „mașini, străzi și emisii de carbon”
Descoperirea comportamentului cuantic la izolatori sugerează posibile noi particule
Descoperirea comportamentului cuantic la izolatori sugerează posibile noi particule
Un mod complet nou și ciudat prin care șerpii se pot mișca a fost descoperit de cercetători
Un mod complet nou și ciudat prin care șerpii se pot mișca a fost descoperit de cercetători
Ar putea noul coronavirus să devină într-o zi doar o răceală obișnuită?
Ar putea noul coronavirus să devină într-o zi doar o răceală obișnuită?
Filmele cu zombi și rezistența psihologică
Filmele cu zombi și rezistența psihologică
Staţia de gaming revoluționară care poate oferi şi masaj
Staţia de gaming revoluționară care poate oferi şi masaj
Imagini nocturne cu zeci de căprioare care petrec iarna împreună în Banatul Montan
Imagini nocturne cu zeci de căprioare care petrec iarna împreună în Banatul Montan
18 ianuarie este cea mai deprimantă zi a anului. Cum a apărut „Blue Monday”?
18 ianuarie este cea mai deprimantă zi a anului. Cum a apărut „Blue Monday”?
Fanii Cyberpunk 2077, vizați de un nou ransomware. Cum pot fi păcăliți de atacatorii cibernetici
Fanii Cyberpunk 2077, vizați de un nou ransomware. Cum pot fi păcăliți de atacatorii cibernetici
Consumul mare de cafea este legat de scăderea riscului de cancer de prostată
Consumul mare de cafea este legat de scăderea riscului de cancer de prostată
Reglementări stricte pentru platformele online, solicitate de Comisia de Telecomunicaţii din SUA
Reglementări stricte pentru platformele online, solicitate de Comisia de Telecomunicaţii din SUA
Prima cultură a oamenilor moderni a durat cu 20.000 de ani mai mult decât s-a crezut anterior
Prima cultură a oamenilor moderni a durat cu 20.000 de ani mai mult decât s-a crezut anterior
Merlina, „regina” corbilor de la Turnul Londrei, a dispărut. Ce spun legendele despre acest semn de rău augur
Merlina, „regina” corbilor de la Turnul Londrei, a dispărut. Ce spun legendele despre acest semn de rău augur
Ce a apărut mai întâi, somnul sau creierul? Oamenii de știință ar fi aflat, în sfârșit, răspunsul
Ce a apărut mai întâi, somnul sau creierul? Oamenii de știință ar fi aflat, în sfârșit, răspunsul