Home » D:News » Ce răspunsuri oferă astronauţii atunci când sunt întrebaţi de existenţa extratereştrilor

Publicat: 07.04.2018
Jeff Hoffman este unul dintre oameni norocoşi ce au putut observa planeta Pământ din spaţiu. În decursul celor cinci misiuni, inclusiv prima misiune a telescopului spaţial Hubble, Hoffman a petrecut 1.211 de ore în spaţiu.

”Cred că există viaţă în alte locuri din univers,” afirma Horffman într-un interviu. Conform Mashable, mai puţin de 600 de persoane dintre cele 108 miliarde de persoane care au existat pe această planetă au putut observa planeta din orbită. Această experienţă rară îi face pe astronauţi să fie calificaţi pentru a răspunde la o întrebare extrem de fierbinte: Suntem singuri în univers?

Câţiva astronauţi au răspuns la această întrebare în cadrul unei conferinţe din Los Angeles privind premiera seriei One Strange Rock. Tema filmului este clară, Pământul este miraculos. Dintr-un număr infinit de posibilităţi, aici condiţiile au fost favorabile apariţiei organismelor unicelulare. ”Privim aceste sisiteme şi totul este uimitor,” a declarat regizorul Darren Attenborough. Însă, conform astronauţilor, răspunsul la întrebarea ”Suntem singuri în univers?” este destul de complicat.

Descoperirea vieţii extraterestre este dificilă doearece universul este uriaş. ”Am dovedit faptul că orice stea conţine planete în orbita sa. Din acest punct putem realiza calculele,” a declarat astronautul canadian Chris Hadfield ce a petrecut 4.000 de ore în spaţiu

Însă acest tip de calcul nu este simplu. Câte planete sunt în univers? Ei bine, acest lucru depinde de mărimea universului. Instrumentele din prezent pot detecta radiaţiile microundelor de fundal formate în urmă cu 400.000 de ani după Big Bang. Ceea ce dezvăluie faptul că universul are o vechime de 14 miliarde de ani. În universul observabil specialiştii speculează că ar putea exista septilioane de stele. Iar dacă fiecare dintre aceste stele deţine căte o planetă ar fi de necrezut ca viaţa să nu existe şi în alte locuri.

”Avem nevoie de dovezi,” a declarat Mae Jemison, prima femeie afro-americană ajunsă în spaţiu. Hoffman crede că există viaţă altundeva în univers, însă, ”ca cercetător am nevoie de dovezi, iar până acum nu am niciuna care să-mi susţină credinţa,” a declarat Hoffman.