Home » D:News » Aur pentru un elev român la Olimpiada Internaţională de Astronomie şi Astrofizică Beijing

Descopera 11.21.2018
Un elev de clasa a 11-a a Colegiului Naţional "Mircea cel Bătrân" din Constanţa a fost medaliat cu aur la Olimpiada Internaţională de Astronomie şi Astrofizică desfăşurată, luna aceasta, la Beijing. După liceu, băiatul ar dori să înveţe în SUA şi să urmeze o carieră în fizică sau astrofizică.

La olimpiada de la Beijing, care a avut loc în perioada 1 – 11 noiembrie, lotul României a obţinut şase medalii de argint, o medalie de bronz, două menţiuni de onoare, dar şi o medalie de aur, prin Robert Gabriel Păşcălău, elev în clasa a 11-a la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân” din Constanţa.

„Olimpiada a fost destul de solicitantă, dar probele nu au fost nici mai grele, dar nici mai uşoare decât în anii precedenţi. Chiar mi-aş fi dorit subiecte mai dificile pentru că ele pot face şi, în general, fac diferenţa, între premiile obţinute de concurenţi”, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, Robert Păşcălău.

El a povestit că la Olimpiada Internaţională de Astronomie şi Astrofizică există mai multe tipuri de probe, între care şi o proba teoretică şi un practică, dar şi una pe echipe, unde a câştigat un premiu special, scrie Mediafax.

„Proba practică cuprinde două alte probe, anume proba observaţională şi cea de analiză de date. La proba teoretică aveam de rezolvat mai multe probleme, din mai multe domenii ale astronomiei şi astrofizicii. La proba observaţională avem de studiat şi de observat anumite obiecte de pe cer. (…) Pe lângă probele menţionate a fost şi una pe echipe, echipe multinaţionale, din concurenţi din ţări diferite, unde nu puteau fi doi concurenţi din aceeaşi ţară. La această probă, eu şi coechipierii mei am obţinut premiul special pentru cea mai bună echipă”, a spus elevul constănţean.

El este deja un „veteran” al Olimpiadei Internaţionale de Astronomie şi Astrofizică, după ce, în 2016, a câştigat o medalie de aur, la „juniori”, iar anul trecut obţinut o medalie de argint, la „seniori”.

Robert Păşcălău spune că i-ar plăcea să studieze în Statele Unite şi că ar vrea să urmeze o carieră în fizică sau astrofizică.

„Aş dori să studiez în SUA şi apoi o anumită carieră legat de ce am învăţat. (…) De preferat, după ce voi termina facultatea, aş vrea să urmez ceva în aceste domenii, fizică, astrofizică, îmi plac foarte mult”, a spus elevul.

Din lotul României de la Olimpiada de la Beijing a mai făcut parte un constănţean, George Prodan, care a fost medaliat cu argint.