Home » D:News » Controversa editării genetice continuă. A fost confirmat un al doilea caz al unei femei însărcinate cu un copil modificat genetic

Oana Bujor 01.23.2019
Autorităţile din China au confirmat că o a doua femeie a rămas însărcinată în timpul experimentului controversat ce a dus la crearea primelor gemene modificate genetic.

Controversatul cercetător He Jiankui a şocat comunitatea ştiinţifică, în urmă cu un an, când a anunţat că a reuşit, cu succes, să altereze genele unor gemene pentru a preveni contactarea virusului HIV. Conform The Guardian, fetele s-au născut în noiembrie 2018.

Jiankui a declarat în cadrul unui form medical din Hong Kong că ar putea exista „o a doua potenţială sarcină” rezultată din cadrul experimentului. Declaraţiile lui Jiankui au fost confirmate de către o investigaţie guvernamentală care a descoperit că există încă o femeie ce era însărcinată în momentul anchetei.

Femeia însărcinată şi cele două gemene din prima sarcină de acest fel vor fi ţinute sub supraveghere medicală, afirmă un anchetator pentru agenţia de presă Xinhua. Ancheta guvernamentală arată că Jiankui a „falsificat documentele de recenzie etică” şi a „evitat deliberat supravegherea”, conform Xinhua. Aceasta şi-a organizat în mod privat o echipă de cercetare ce includea personal din afara ţării şi utilizarea „tehnologiilor nesigure” pentru editarea genetică, ilegală, a embrionilor umani.

Anchetatorii au mai declarat că bărbatul a utilizat „fonduri strânse pe cont propriu” pentru experimentul controversat.

Opt cupluri de voluntari, în care bărbaţii era HIV-pozitiv şi femeile HIV-negativ, s-au înscris în acest experiment. Anchetatorii au descoperit că mai târziu unul dintre cupluri s-a retras. Detaliile din experimentele sale au stârnit dezbateri la nivel global, iar guvernul din China a cerut oprirea imediată a cercetărilor sale, după publicarea anunţului. Unele practici de editare genetică sunt interzise în majoritatea ţărilor, inclusiv China.

Britanicii sunt încurajaţi să facă teste genetice înainte de a face copii