Home » D:News » Un asteroid, numit după zeul egiptean al Haosului, se va apropia de Pământ la o distanţă record

01.25.2019
Un asteroid, numit după Zeul Egiptean al Haosului şi al Întunericului, se află pe un curs de coliziune cu planeta noastră, spun oamenii de ştiinţă ruşi. „Apophis 99942” are un diametru de 370 metri şi se presupune că va trece pe lângă Pământ, de mai multe ori, în următorii 100 de ani, transmite metro.co.uk.

Cercetătorii ruşi afirmă că asteroidul s-ar putea ciocni de planeta noastră cu o viteză de peste 24.000 de kilometri pe oră, în anul 2068. Academicienii de la departamentul mecanismelor astrale de la Universitatea din Sankt Petersburg consideră că „există posibilitatea unui număr mare de coliziuni între Apophis şi planeta noastră, iar cea mai periculoasă coliziune s-ar putea produce în 2068”. Şansele unui astfel de scenariu este de unu la 2.3 milioane.

Conform adepţilor teoriei conspiraţiei, Apophis va distruge Pământul în anul 2036, provocând astfel apocalipsa şi eliminarea speciei umane. Se presupune că această previziune este sprijinită de un comunicat de presă emis de NASA. Însă, în a doua propoziţie din comunicat, NASA scrie că „traiectoria recalculată arată că posibilitatea unei coliziuni s-a redus semnificativ”. „Apophis este unul dintre acele corpuri astrale care au capturat atenţia publicului de la descoperirea sa, din 2004”, a declarat Steve Chesley din cadrul NASA.

Oamenii de ştiinţă au mai spus initial că exista o şansă de 2.7% ca Apophis să se lovească de planeta noastră în anul 2029. Posibilitate a fost, însă, eliminată complet în urma unor analize mai ample. Asteroidul se va apropia, totuşi, de suprafaţa planetei noastre la o distanţă „record” de peste 29.000 de kilometri – o distanţă „minusculă” în termeni astrali.

Continuarea pe Mediafax.