Home » D:News » Campanie impresionantă a Netflix de a promova pelicula ”Roma” pentru a obţine premii Oscar

Campanie impresionantă a Netflix de a promova pelicula ”Roma” pentru a obţine premii Oscar

Campanie impresionantă a Netflix de a promova pelicula ”Roma” pentru a obţine premii Oscar
Publicat: 17.02.2019
Încercând să obţină cât mai multe trofee Oscar, compania Netflix a pus la punct o campanie impresionantă pentru a-i convinge pe membrii Academei Americane să voteze pentru filmul ”Roma”, conform unui articol publicat de platforma Fast Company.
Valoarea unui film sau a unui serial TV nu a fost niciodată suficientă pentru a câştiga premii la Hollywood. De-a lungul timpului, producătorii au venit cu întregi strategii pentru a atrage atenţia celor care votează pentru Oscar, Globuri de Aur, Emmy şi alte distincţii din Cetatea Filmului, scrie Mediafax.
 
Există promovări agresive, dar şi povestea de la baza filmului care să fixeze în mintea celor ce votează despre ce fel de proiect cinematografic este vorba. ”Producţia de suflet”, ”filmul fără şanse”, ”pelicula care era cât pe-aci să nu fie făcută” şi alte formule sunt folosite pentru a identifica filmul promovat între ceilalţi nominalizaţi.
 
Un clasic al acestei arte era Harvey Weinstein, acum un nume de care Hollywoodul se fereşte din cauza acuzaţiilor multiple de agresiune sexuală care planează asupra sa. Producătorul şi-a făcut un renume din modul în care îşi plimba vedetele din filme ca ”Shakespeare in Love”, ”The English Patient” sau ”Chicago” prin oraş pentru a-i prezenta celor care contează dar şi din meşteşugul cu care ştia să pună în circulaţie zvonuri răutăcioase despre concurenţă. “Dacă un membru al Academiei care vota la Oscar era la o cafenea din Gardena, Harvey trimitea un regizor să vorbească cu el sau cu ea” a afirmat criticul de film Pete Hammond.
 
Marile studiouri americane au început deja să îi acuze pe cei de la platforma care oferă conţinut video online că ar fi continuatorii practicilor impuse de Weinstein în vânătoarea de premii. ”Par să aibă resurse nelimitate”, spun criticii.
 
Netflix a cheltuit nu mai puţin de 12 miliarde de dolari pentru producţiile proprii şi a investit sute de milioane doar pentru prezenţa unor vedete ca Shonda Rhimes. Se spune că anul trecut, Netflix a investit peste 15 milioane de dolari doar pentru a-şi promova producţiile în cursa pentru premiile Emmy, arată cei de la Fast Company.
 
Cu toate că au mai promovat şi în anii trecuţi producţii nominalizate la Oscar, cei de la Netflix au acum parte de o producţie care porneşte din poziţia de favorită şi s-ar putea alege cu primele distincţii oferite de Academia Americană. Filmul ”Roma”, în care mexicanul Alfonso Cuaron aduce o odă femeilor care i-au marcat copilăria, în special doicii sale, a trezit admiraţia criticilor încă de la premiera din timpul Festivalului de la Veneţia.
 
Netflix lucrează pentru Oscaruri cu firma Lisei Taback, care s-a aflat în spatele campaniilor care au adus treofeele obţinute de ”Moonlight” sau ”Spotlight”. Taback ar fi fost şi colaboratoare lui Weinstein în anii în care acesta a condus casa de filme Miramax.
 
Contracandidaţii peliculei Netflix pentru trofeul Celui mai bun film, sunt ”A Star Is Born”, ”Black Panther”, ”BlackKklansman” şi Green Book. Fiecare dintre acestea are problemele lui. ”A Star Is Born” nu prea a convins votanţii de la Globurile de Aur, ”Green Book” e prins într-un scandal legat de mesajele rasiste trimise de unul dintre scenarişti ca şi de nişte dezvăluiri din trecutul regizorului Peter Frralley, iar un film cu supereroi cum este Black Panther nu a câştigat niciodată premiul, în aceeaşi situaţie fiind Spike Lee, regizorul care a realizat ”BlackKklansman”.
 
În schimb, ”Roma” a adunat premiu după premiu, ceea ce a dus la amplificarea eforturilor celor de la Netflix pentru a atrage atenţia votanţilor.
 
Înaintea Globurilor de Aur, membrii Asociaţiei Presei Străine de la Hollywood au primit cadouri de la echipa care se ocupă de ”Roma”, între acestea numărându-se o cutie de ciocolată neagră Oxacan cu un bilet semnat de actriţa Yalitza Aparicio, în rolul doicii în film. Ciocolata a fost însoţită de o listă a categoriilor în care ar fi putut să fie votată producţia mexicană. Echipa de promovare a mai trimis o carte în ediţie de lux şi un afiş al filmului semnat de Cuaron, destinatarilor solicitându-li-se să aleagă dacă vor să primească posterul înrămat sau rulat. De asemenea, au fost organizate petreceri şi întâlniri cu vedete, inclusiv una găzduită de Angelina Jolie şi a rezervat anunţuri publicitare în presa scrisă şi televiziune.
 
Potrivit criticilor metodei, ar fi vorba despre cea mai scumpă campanie de promovare a unui film pentru Oscar, după cea pentru pelicula ”The Social Network”, despre care se spune că a vehiculat sume în jurul a 25 de milioane de dolari. Filmul din 2010, lansat de Sony prin Columbia Pictures, a câştigat trei premii Oscar.
 
Lungmetrajele „The Favourite”, de Yorgos Lanthimos, şi „Roma”, de Alfonso Cuaron, conduc, cu câte zece selecţii, în topul nominalizărilor la cea de-a 91-a ediţie a galei Oscar, va avea loc pe 24 februarie, la Dolby Theatre din Los Angeles. Câte opt nominalizări au primit filmele „A Star Is Born”, de Bradley Cooper, şi „Vice”, de Adam McKay, iar „Black Panther”, de Ryan Coogler, de la Marvel, are şapte selecţii, inclusiv pentru cel mai bun lungmetraj. Pentru prima dată, Spike Lee a fost nominalizat atât la premiul pentru cel mai bun regizor, cât şi la cel pentru cel mai bun film, fiind doar al şaselea cineast de culoare care se poate lăuda cu această performanţă.

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase