Home » D:News » Cât de real este Giulgiul din Torino? Specialiştii au ”crucificat” voluntari pentru a dovedi autenticitatea artefactului

Autor: Oana Bujor 02.19.2019
Pentru a dovedi că Giulgiul din Torino este real, o echipă de specialişti au legat voluntarii de o cruce şi au turnat sânge pe ei. Mare parte din cercetători consideră că giulgiul este fals, fiind creat în secolul XIV.

Experimentul crucificării este una dintre cele mai realiste simulări a morţii lui Iisus, susţin cercetătorii în descrierea lucrării. Cercetătorii speră ca experimentul să „confirme ipoteza autenticităţii giulgiului”.

Conform Science Magazine, cercetătorii din cadrul Turin Shroud Center, Colorado (SUA) nu au oferit detalii privind experimentul crucificării , acesta vor fi oferite în cadrul întâlnirii anuale a American Academy of Forensic Sciences din 21 februarie. În descrierea lucrării este, însă, precizat „un protocol al experimentului prin care încheieturile de la mâinile şi picioarele bărbaţilor au fost legate printr-un mecanism sigur şi realistic ce suspenda subiecţii pe o cruce în mărime naturală”.

Specialiştii au utilizat imaginea giulgiului pentru a realiza mecanismele crucificării, precum locul în care erau bătute cuiele. Ei au încercat să recreeze aceste aspecte şi când au amplasat voluntarii pe cruce. Bărbaţii din cadrul studiului „au fost aleşi cu grijă pentru a corespunde cât mai bine cu figura fizică vizibilă pe giulgiu”, conform descrierii lucrării.

„De asemenea, medicii au participat la studiu atât pentru a contribui la protocolul şi analizarea datelor, dar şi pentru a asigura siguranţa medicală a subiecţilor”, mai este notat în descrierea studiului. După amplasarea subiectului pe cruce, specialiştii au amplasat şi sângele în zonele „crucificării” pentru a documenta şi analiza dacă acesta se scurgea într-un mod asemănător.

Studiul actual doreşte să infirme rezultatele unei cercetări din 2014, în care alţi specialişti au sugerat că petele de sânge de pe giulgiu ar fi putut fi produse astfel, doar dacă persoana a fost crucificată cu mâinile încrucişate deasuprea capului, lucru contestat de istorici.

Secretele din spatele Giulgiului din Torino