Home » D:News » Clădirea din Iaşi în care a fost ales domnitor al Moldovei Alexandru Ioan Cuza intră în reabilitare

Descopera 02.26.2019
Clădirea din Iaşi în care a fost ales domn al Moldovei Alexandru Ioan Cuza intră în reabilitare, fiind deja semnat contractul de finanţare de 2,8 mil. euro. Imobilul are Muzeul de Istorie Naturală, deţinând elefantul indian Gaba, dar şi peste 300.000 de insecte, moluşte, reptile şi plante.
Contractul de finanţare a fost semnat de, Mihai Chirica, primarul Iaşului, şi de reprezentanţii Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Est (ADRNE), valoarea acestuia fiind 2,8 milioane de euro, scrie Mediafax.

Clădirea este cea în care a fost ales domnitor al Moldovei Alexandru Ioan Cuza, iar acum adăposteşte Muzeul de Istorie Naturală.

Urmează să fie reabilitată zidăria, iar podul clădirii va deveni spaţiu administrativ. Totodată, se vor reface faţadele, elementele artistice şi decoraţiunile. Tot în cadrul proiectului derulat cu fonduri europene vor fi refăcute instalaţiile, dar şi condiţiile de păstrare a exponatelor. Vechile vitrine vor fi înlocuite cu vitrine profesionale care creează microclimatul optim al exponatelor.

Corpul A al Muzeului de Istorie Naturală este o clădire de patrimoniu, fiind fosta casă Rosetti. În clădirea care a fost construită în secolul XVIII a fost înfiinţat primul Muzeul de Istorie Naturală din Principatele Române.

La etajul imobilului, pe 5 ianuarie 1859 colonelul Alexandru Ioan Cuza a fost ales domnitor al Moldovei.

Muzeul de Istorie Naturală are peste 300.000 de exemplare din colecţiile de insecte, moluşte, amfibieni, reptile, păsări, minerale şi plante, dar şi elefantul indian Gaba.

Licitaţia pentru executarea lucrărilor de restaurare a Muzeului de Istorie Naturală este în curs de desfăşurare.