Home » D:News » Oraşul din România cu purificatoare de apă, cu filtre care elimină nisipul, substanţele cancerigene şi mirosul

Publicat: 26.03.2019
Primăria Galaţi vrea să închirieze aparate care purifică apa, pentru a le conecta la reţeaua urbană. Municipalitatea a anunţat că aparatele trebuie să fie dotate cu filtre care elimină mâlul, nisipul, substanţele cancerigene şi gazele cu miros neplăcut, iar pentru ele alocă aproape 4.000 de euro, potrivit Mediafax.

Primăria Galaţi are nevoie de 14 purificatoare de apă care vor fi instalate în sediul central şi în alte clădiri care aparţin municipalităţii, iar pentru achiziţionarea serviciilor de închiriere şi mentenanţă se va organiza o licitaţie pentru care funcţionarii au întocmit un Caiet de sarcini.

„În vederea asigurării protecţiei sănătăţii salariaţilor, Primăria municipiului Galaţi doreşte să achiziţioneze servicii de închiriere şi mentenanţă a aparatelor de purificare a apei, pentru dotarea sediiilor aparţinând Primăriei municipiului Galaţi”, a anunţat, luni, Primăria Galaţi.

Potrivit caietului de sarcini, purificarea va fi realizată de cele patru filtre: Filtru de sedimente, care realizează prefiltrarea, elimină impurităţile precum nisipul, rugina, praful mâlul, filtru pre-carbon, care elimină din apă substanţele chimice toxice, precum materialele sintetice cancerigene, clorul, solvenţii, pesticidele şi alte substanţe dăunătoare. Filtrul este pe bază de carbon activ, care prezintă un grad mare de absorbţie al substanţelor chimice toxice. Filtrul post-carbon- este un filtru de înaltă calitate, pe bază de carbon activ granular. La trecerea prin acest filtru, apa îşi recapătă gustul natural, prin eliminarea gazelor dizolvate, cu miros neplăcut, acesta având rol de a elimina gustul şi mirosul, de a oferi prospeţime apei, asigurând aspectul cristalin. Ultrafiltrul este un filtru destinat separării factorilor poluanţi, de dimensiuni foarte mici (microorganismele), acesta fiind alcătuit din membrane din material polisulfuric, material cu proprietăţi fizico-chimice deosebite, care reţine particulelele microscopice din apă. În urma trecerii prin acest filtru, apa şi mineralele sale rămân pure.

Pentru închirierea şi mentenanţa aparatelor, Primăria vrea să aloce suma de aproape 4.000 de euro.

O achiziţie asemănătoare a fost făcută şi anul trecut, atunci când reprezentanţii Primăriei au spus că apa nu conţine impurităţi periculoase pentru consumatori.

Şi reprezentanţii companiei de apă îi liniştesc pe gălăţeni şi anunţă că în reţeaua publică din oraşul Galaţi nu sunt sedimente, clor rezidual, pesticide, detergenţi şi microorganisme.

„Societatea Apă Canal S.A. Galaţi monitorizează în permanenţă calitatea apei furnizate către populaţie (…). Din analizele efectuate până în prezent nu s-au identificat în reţeaua publică de distribuţie apă elemente periculoase. Apa potabilă furnizată respectă parametrii fizico-chimici şi bacteriologici de calitate. Societatea Apa Canal SA Galati este absolut transparentă din acest punct de vedere. Din anul 2013, rezultatele zilnice ale analizelor de apă sunt publicate pe site-ul Apă Canal”, a explicat, pentru corespondentul MEDIAFAX, purtătorul de cuvânt al societăţii, Cornelia Arnăutu.

Potrivit datelor oficiale, oraşul Galaţi are 250.000 de locuitori. Toţi locuitorii sunt clienţi ai unui singur furnizor de apă potabilă.