Home » D:News » Viitorii colonişti de pe Marte vor suferi mutaţii după ce se vor stabili

Viitorii colonişti de pe Marte vor suferi mutaţii după ce se vor stabili

Publicat: 27.05.2019
În acest moment sunt investite mari cantităţi de resurse în tehnologiile spaţiale, făcând ca perspectiva colonizării planetei Marte să devină mult mai apropiată.

Perspectiva colonizării planetei Marte ajunge să fie din ce în ce mai puţin fantezistă, oamenii de ştiinţă realizând din ce în ce mai multe avansuri tehnologie care să ne permită să realizăm acest scop. Dar, în ciuda resurselor masive care sunt investite pentru acest proiect, rămân multe detalii care trebuie să fie luate în considerare şi înţelese mult mai bine înainte de a a face acest pas.

Un astfel de detaliu este cel reprezentat de modul în care corpul uman se va comporta şi dezvolta în mediul de pe Marte. La această întrebare încearcă să răspundă Scott Solomon. „Nu cred că au existat destule dezbateri asupra a ceea ce se va întâmpla cu generaţiile viitoare de colonişti”, notează Futurism.

Într-un eveniment din ianuarie 2018, dr. Solomon a declarat că coloniştii marţieni vor suferi transformări semnificative din punct de vedere evolutiv. Astfel, în decursul a două generaţii, oasele acestora se vor întări, vor prezenta semne de miopie, sistemele lor imnuitare vor dispărea, sarcinile şi naşterile se vor dovedi mult mai periculoase decât în prezent. De asemenea, expunerea la radiaţii, care va fi de aproape 5.000 de ori mai mare în comparaţie cu Terra, va conduce spre o creştere a cazurilor de cancer.

De asemenea, aceste transformări care vor apărea în populaţia de pe Marte vor împiedica apariţia de copii între colonişti şi cei care au rămas pe Pământ.

Dr. Solomon explică că, pe Pământ, fiecare nou născut se naşte cu aproximativ 60 de mutaţii şi că, în contexul unui exod spre Marte, acest număr poate creşte vertigionos. De asemenea, el subliniază că aceste mutaţii nu reprezintă un lucru negativ, din contră, ele ar putea să ofere oamenilor avantajele genetice de care au nevoie de a se putea adapta acelui habitat. Astfel, sub influenţa mediului de viaţă marţian, oamenii ar putea să dezvolte noi tonuri de piele care să îi protejeze de radiaţii, să se adapteze unei atmosefere sărace în oxigen sau oase mai dense care să contracareze pierderea de calciu din timpul sarcinii.

Una din soluţiile care ar putea fi folosite pentru a creşte şansele oamenilor de supravieţuire în mediul ostil de pe Marte ar putea fi realizate cu ajutorul tehnologiei de editare genetică CRISPR. Astfel, oamenii de ştiinţă având posibilitatea de a proiecta mutaţiile de care coloniştii ar avea nevoie.

„În posibilitatea în care ajungem să fim împrăştiaţi de-a lungul a mai multor lumi de-a lungul galaxiei, trebuie să acceptăm faptul că asta ar putea da naştere unei multitudini de noi specii umane”, explică dr. Solomon.

Originea câmpului magnetic al Soarelui ar fi fost în sfârșit descoperită