Home » D:News » Bosch nu renunţă pentru moment la motoarele diesel, în ciuda demersurilor privind reducerea poluării

Bosch nu renunţă pentru moment la motoarele diesel, în ciuda demersurilor privind reducerea poluării

Descopera 05.24.2019
Bosch nu renunţă pentru moment la motoarele diesel, în ciuda demersurilor privind reducerea poluării
În ciuda anunţării intensificării eforturilor de reducere a emisiilor de CO2 şi reducerea la zero a poluării aerului din trafic, Bosch nu renunţă la motoarele diesel, aşa-numitul sector off-highway fiind imposibil de electrificat, potrivit lui Mihai Boldijar, directorul general al Robert Bosch SRL.

Bosch a anunţat intensificarea eforturilor de a reduce emisiile de CO2, la nivel global, având drept obiectiv pentru anul 2020 o amprentă netă de carbon nulă, urmărind totodată reducerea la zero a nivelului de poluare a aerului din trafic. Proiectul companiei de a reduce aproape de zero concentraţia de poluanţi atmosferici este construit pe trei piloni: Bosch dezvoltă tehnologii pentru grupul motopropulsor cu poluare scăzută, lucrează împreună cu autorităţile municipale la proiecte pentru menţinerea unui flux constant în trafic şi implementează un sistem de gestionare a mobilităţii companiei în propriile locaţii, potrivit Mediafax.

Cu toate acestea, compania nu va renunţa la utilizarea motoarelor diesel.

„Sistemul de propulsie bazat pe motoare diesel se regăseşte la maşini mici, la cele de 3,5 tone, respectiv maşinile de marfă, se regăseşte la camioane, la vapoare, la vase, la locomotive. Practic, când zic de diesel, vorbesc de diesel în ansamblul lui. Nu e vorba de a produce motoare sau componente pentru motoare diesel pentru anumite ţări sau regiuni, că cererea e mai mare sau mai mică, e altă situaţie, dar în momentul în care se produc motoarele şi componentele pentru motoarele diesel, ele se produc pentru sectorul de fabricaţie maşini, utilaje şi aşa mai departe”, a explicat acesta.

Transportul urban reprezintă una dintre principalele cauze pentru care în multe zone urbane sunt încălcate limitele privind poluarea aerului, motiv pentru care, de-a lungul ultimelor decenii, Comisia Europeană a condus eforturile depuse de UE pentru reducerea progresivă a emisiilor de poluanţi pentru calitatea aerului provenind de la vehiculele rutiere prin îmbunătăţirea calităţii combustibililor şi prin stabilirea de valori limită de emisie din ce în ce mai stricte pentru vehiculele noi.

În special, în privinţa emisiilor de NOx, valorile limită ale emisiilor au fost înăsprite pentru autoturismele cu motoare diesel, care poluează cel mai mult.

„Când vorbim despre utilaje, amintiţi-vă că există acest sector numit off-highway, care înseamnă tractoare, maşini agricole, maşini de construcţii şi aşa mai departe. Acestea nu pot fi electrificate, este imposibil să opreşti un camion la 300 de km că să îl alimentezi sau să aştepţi să se reîncarce bateriile, nici măcar un camion a cărui încărcătură să fie baterii nu este posibil. Momentan. Deci orizontul de timp nu îl pot defini, faptul că motorul diesel are în noua constelaţie şi cu noua tehnologie un viitor, da. Cât de lung va fi şi cât de mult vom asista la dezvoltarea lui, vom vedea”, a conchis Mihai Boldijar.

 

Cele mai noi articole
Venituri de 10 ori mai mari pentru Tesla. Câte vehicule a vândut gigantul lui Elon Musk
Venituri de 10 ori mai mari pentru Tesla. Câte vehicule a vândut gigantul lui Elon Musk
Omenirea a consumat toate resursele naturale generate de Pământ pentru 2021
Omenirea a consumat toate resursele naturale generate de Pământ pentru 2021
Facebook setează automat pe privat milioane de conturi de Instagram. Care este scopul
Facebook setează automat pe privat milioane de conturi de Instagram. Care este scopul
Profit mai mare pentru Pfizer din vaccinul COVID-19
Profit mai mare pentru Pfizer din vaccinul COVID-19
Bulgaria elimină orice restricție pentru români. Este unica țară pentru care se face excepție
Bulgaria elimină orice restricție pentru români. Este unica țară pentru care se face excepție
Urșii din România vor fi numărați prin probe ADN
Urșii din România vor fi numărați prin probe ADN
O promisiune liberală transpusă cu ajutorul regelui Ferdinand: „Vi se va da pământ”
O promisiune liberală transpusă cu ajutorul regelui Ferdinand: „Vi se va da pământ”
Oferta făcută de miliardarul Jeff Bezos către NASA pentru modulul de aselenizare
Oferta făcută de miliardarul Jeff Bezos către NASA pentru modulul de aselenizare
O fetiță de 11 ani din Sicilia a murit în urma infecției cu varianta Delta a coronavirusului
O fetiță de 11 ani din Sicilia a murit în urma infecției cu varianta Delta a coronavirusului
Trucuri pentru Curăţenia Tapiţeriei Auto
Trucuri pentru Curăţenia Tapiţeriei Auto
Ziua Imnului naţional al României. Care e cel mai longeviv imn al României
Ziua Imnului naţional al României. Care e cel mai longeviv imn al României
Festivalul Internațional George Enescu repune în vânzare un număr limitat de abonamente
Festivalul Internațional George Enescu repune în vânzare un număr limitat de abonamente
Temperaturi mai mari decât normalul perioadei în prima săptămână din luna august
Temperaturi mai mari decât normalul perioadei în prima săptămână din luna august
Orașul scufundat Thonis-Heracleion își dezvăluie comorile ascunse sub apă mai bine de 2.000 de ani
Orașul scufundat Thonis-Heracleion își dezvăluie comorile ascunse sub apă mai bine de 2.000 de ani
O companie producătoare de jucării sexuale va trimite o rachetă în spațiu. Care este scopul misiunii
O companie producătoare de jucării sexuale va trimite o rachetă în spațiu. Care este scopul misiunii
Anunțul lui Fauci: Mergem în direcția greșită în ce privește COVID-19
Anunțul lui Fauci: Mergem în direcția greșită în ce privește COVID-19
Industria auto locală, în continuare afectată de criza microcipurilor
Industria auto locală, în continuare afectată de criza microcipurilor
Cruce de procesiune furată din Biserica Evanghelică Cisnădie, recuperată după cinci ani
Cruce de procesiune furată din Biserica Evanghelică Cisnădie, recuperată după cinci ani