Home » D:News » Bosch nu renunţă pentru moment la motoarele diesel, în ciuda demersurilor privind reducerea poluării

Bosch nu renunţă pentru moment la motoarele diesel, în ciuda demersurilor privind reducerea poluării

05.24.2019
Bosch nu renunţă pentru moment la motoarele diesel, în ciuda demersurilor privind reducerea poluării
În ciuda anunţării intensificării eforturilor de reducere a emisiilor de CO2 şi reducerea la zero a poluării aerului din trafic, Bosch nu renunţă la motoarele diesel, aşa-numitul sector off-highway fiind imposibil de electrificat, potrivit lui Mihai Boldijar, directorul general al Robert Bosch SRL.

Bosch a anunţat intensificarea eforturilor de a reduce emisiile de CO2, la nivel global, având drept obiectiv pentru anul 2020 o amprentă netă de carbon nulă, urmărind totodată reducerea la zero a nivelului de poluare a aerului din trafic. Proiectul companiei de a reduce aproape de zero concentraţia de poluanţi atmosferici este construit pe trei piloni: Bosch dezvoltă tehnologii pentru grupul motopropulsor cu poluare scăzută, lucrează împreună cu autorităţile municipale la proiecte pentru menţinerea unui flux constant în trafic şi implementează un sistem de gestionare a mobilităţii companiei în propriile locaţii, potrivit Mediafax.

Cu toate acestea, compania nu va renunţa la utilizarea motoarelor diesel.

„Sistemul de propulsie bazat pe motoare diesel se regăseşte la maşini mici, la cele de 3,5 tone, respectiv maşinile de marfă, se regăseşte la camioane, la vapoare, la vase, la locomotive. Practic, când zic de diesel, vorbesc de diesel în ansamblul lui. Nu e vorba de a produce motoare sau componente pentru motoare diesel pentru anumite ţări sau regiuni, că cererea e mai mare sau mai mică, e altă situaţie, dar în momentul în care se produc motoarele şi componentele pentru motoarele diesel, ele se produc pentru sectorul de fabricaţie maşini, utilaje şi aşa mai departe”, a explicat acesta.

Transportul urban reprezintă una dintre principalele cauze pentru care în multe zone urbane sunt încălcate limitele privind poluarea aerului, motiv pentru care, de-a lungul ultimelor decenii, Comisia Europeană a condus eforturile depuse de UE pentru reducerea progresivă a emisiilor de poluanţi pentru calitatea aerului provenind de la vehiculele rutiere prin îmbunătăţirea calităţii combustibililor şi prin stabilirea de valori limită de emisie din ce în ce mai stricte pentru vehiculele noi.

În special, în privinţa emisiilor de NOx, valorile limită ale emisiilor au fost înăsprite pentru autoturismele cu motoare diesel, care poluează cel mai mult.

„Când vorbim despre utilaje, amintiţi-vă că există acest sector numit off-highway, care înseamnă tractoare, maşini agricole, maşini de construcţii şi aşa mai departe. Acestea nu pot fi electrificate, este imposibil să opreşti un camion la 300 de km că să îl alimentezi sau să aştepţi să se reîncarce bateriile, nici măcar un camion a cărui încărcătură să fie baterii nu este posibil. Momentan. Deci orizontul de timp nu îl pot defini, faptul că motorul diesel are în noua constelaţie şi cu noua tehnologie un viitor, da. Cât de lung va fi şi cât de mult vom asista la dezvoltarea lui, vom vedea”, a conchis Mihai Boldijar.

 

Cele mai noi articole
Ce spun ANPC și ANSVSA despre supraviețuirea coronavirusului pe alimente, după studiul de la Universitatea din București
Ce spun ANPC și ANSVSA despre supraviețuirea coronavirusului pe alimente, după studiul de la Universitatea din București
„America alege: Tump vs Biden” – B1 TV difuzează, în exclusivitate în România, o anchetă spectaculoasă despre alegerile prezidențiale din SUA, din 2020
„America alege: Tump vs Biden” – B1 TV difuzează, în exclusivitate în România, o anchetă spectaculoasă despre ...
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Epic Games, Spotify și alte companii se aliază împotriva App Store și Google Play
Epic Games, Spotify și alte companii se aliază împotriva App Store și Google Play
Experții au descoperit că SARS-CoV-2 a suferit mutații, iar noua tulpină este mult mai infecțioasă
Experții au descoperit că SARS-CoV-2 a suferit mutații, iar noua tulpină este mult mai infecțioasă
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Un studiu de la Harvard susține că viața ar putea să existe în subteran pe Lună și pe Marte
Un studiu de la Harvard susține că viața ar putea să existe în subteran pe Lună și pe Marte
Motivul pentru care Google a eliminat din Street View plimbarea virtuală pe masivul Uluru
Motivul pentru care Google a eliminat din Street View plimbarea virtuală pe masivul Uluru
Oțelul inoxidabil nu este un aliaj modern. Dovada care arată că este vechi de aproape 1.000 de ani
Oțelul inoxidabil nu este un aliaj modern. Dovada care arată că este vechi de aproape 1.000 de ani
10 situri și monumente de mare valoare distruse de teroriștii ISIS în Siria și Irak
10 situri și monumente de mare valoare distruse de teroriștii ISIS în Siria și Irak
Bacteria rară care mănâncă creierul, găsită în apa potabilă dintr-un oraș american
Bacteria rară care mănâncă creierul, găsită în apa potabilă dintr-un oraș american
Peste 140.000 de decese provocate de coronavirus în Brazilia, dar plajele sunt pline
Peste 140.000 de decese provocate de coronavirus în Brazilia, dar plajele sunt pline
Iulia Haşdeu, copilul genial care putea să îl întreacă pe Eminescu. Legătura dintre tată şi fiică ce a sfidat paranormalul
Iulia Haşdeu, copilul genial care putea să îl întreacă pe Eminescu. Legătura dintre tată şi fiică ce a sfidat paranormalul
Cum va fi vremea în octombrie. Meteorologii anunță temperaturi mai ridicate decât normalul perioadei
Cum va fi vremea în octombrie. Meteorologii anunță temperaturi mai ridicate decât normalul perioadei
O firma din Australia a testat un spray nazal care reduce dezvoltarea coronavirusului
O firma din Australia a testat un spray nazal care reduce dezvoltarea coronavirusului
Misterul „tastaturii de piatră” din Norwich a fost elucidat
Misterul „tastaturii de piatră” din Norwich a fost elucidat
Părul uman, folosit la curățarea petrolului care poluează oceanele
Părul uman, folosit la curățarea petrolului care poluează oceanele
Un fermier a dat peste o piatră foarte rară, de mare importanță, în timp ce își ara câmpul
Un fermier a dat peste o piatră foarte rară, de mare importanță, în timp ce își ara câmpul