Home » D:News » Bosch nu renunţă pentru moment la motoarele diesel, în ciuda demersurilor privind reducerea poluării

Bosch nu renunţă pentru moment la motoarele diesel, în ciuda demersurilor privind reducerea poluării

Bosch nu renunţă pentru moment la motoarele diesel, în ciuda demersurilor privind reducerea poluării
Publicat: 24.05.2019
În ciuda anunţării intensificării eforturilor de reducere a emisiilor de CO2 şi reducerea la zero a poluării aerului din trafic, Bosch nu renunţă la motoarele diesel, aşa-numitul sector off-highway fiind imposibil de electrificat, potrivit lui Mihai Boldijar, directorul general al Robert Bosch SRL.

Bosch a anunţat intensificarea eforturilor de a reduce emisiile de CO2, la nivel global, având drept obiectiv pentru anul 2020 o amprentă netă de carbon nulă, urmărind totodată reducerea la zero a nivelului de poluare a aerului din trafic. Proiectul companiei de a reduce aproape de zero concentraţia de poluanţi atmosferici este construit pe trei piloni: Bosch dezvoltă tehnologii pentru grupul motopropulsor cu poluare scăzută, lucrează împreună cu autorităţile municipale la proiecte pentru menţinerea unui flux constant în trafic şi implementează un sistem de gestionare a mobilităţii companiei în propriile locaţii, potrivit Mediafax.

Cu toate acestea, compania nu va renunţa la utilizarea motoarelor diesel.

„Sistemul de propulsie bazat pe motoare diesel se regăseşte la maşini mici, la cele de 3,5 tone, respectiv maşinile de marfă, se regăseşte la camioane, la vapoare, la vase, la locomotive. Practic, când zic de diesel, vorbesc de diesel în ansamblul lui. Nu e vorba de a produce motoare sau componente pentru motoare diesel pentru anumite ţări sau regiuni, că cererea e mai mare sau mai mică, e altă situaţie, dar în momentul în care se produc motoarele şi componentele pentru motoarele diesel, ele se produc pentru sectorul de fabricaţie maşini, utilaje şi aşa mai departe”, a explicat acesta.

Transportul urban reprezintă una dintre principalele cauze pentru care în multe zone urbane sunt încălcate limitele privind poluarea aerului, motiv pentru care, de-a lungul ultimelor decenii, Comisia Europeană a condus eforturile depuse de UE pentru reducerea progresivă a emisiilor de poluanţi pentru calitatea aerului provenind de la vehiculele rutiere prin îmbunătăţirea calităţii combustibililor şi prin stabilirea de valori limită de emisie din ce în ce mai stricte pentru vehiculele noi.

În special, în privinţa emisiilor de NOx, valorile limită ale emisiilor au fost înăsprite pentru autoturismele cu motoare diesel, care poluează cel mai mult.

„Când vorbim despre utilaje, amintiţi-vă că există acest sector numit off-highway, care înseamnă tractoare, maşini agricole, maşini de construcţii şi aşa mai departe. Acestea nu pot fi electrificate, este imposibil să opreşti un camion la 300 de km că să îl alimentezi sau să aştepţi să se reîncarce bateriile, nici măcar un camion a cărui încărcătură să fie baterii nu este posibil. Momentan. Deci orizontul de timp nu îl pot defini, faptul că motorul diesel are în noua constelaţie şi cu noua tehnologie un viitor, da. Cât de lung va fi şi cât de mult vom asista la dezvoltarea lui, vom vedea”, a conchis Mihai Boldijar.

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Brânza poate declanșa coșmaruri sau vise mai intense? Iată ce spune știința!
Brânza poate declanșa coșmaruri sau vise mai intense? Iată ce spune știința!
Vopseaua solară ar putea crește autonomia vehiculelor electrice cu mii de kilometri
Vopseaua solară ar putea crește autonomia vehiculelor electrice cu mii de kilometri
Ce este masca lui Xiuhtecuhtli?
Ce este masca lui Xiuhtecuhtli?
„Pânzele de păianjen” gigantice de pe Marte, următoarea misiune pentru roverul Curiosity
„Pânzele de păianjen” gigantice de pe Marte, următoarea misiune pentru roverul Curiosity
Cea mai mare bancă din Rusia deschide birouri în regiunile anexate din Ucraina
Cea mai mare bancă din Rusia deschide birouri în regiunile anexate din Ucraina
Aeronava pierdută de americani în timpul atacurilor de la Pearl Harbor
Aeronava pierdută de americani în timpul atacurilor de la Pearl Harbor
Un canadian a scăpat cu viață după ce a sărit pe un urs polar ca să-și salveze soția
Un canadian a scăpat cu viață după ce a sărit pe un urs polar ca să-și salveze soția
Tot mai mulți români suferă din cauza lipsei de somn
Tot mai mulți români suferă din cauza lipsei de somn
De ce oul fiert încă este un deliciu culinar greu de egalat?
De ce oul fiert încă este un deliciu culinar greu de egalat?
Gladiatorul din 2024, dovada că percepția față de bărbați este diferită în secolul XXI
Gladiatorul din 2024, dovada că percepția față de bărbați este diferită în secolul XXI
O tăbliță babiloniană ascunde greșeala de geometrie a unui student de acum 4.000 de ani
O tăbliță babiloniană ascunde greșeala de geometrie a unui student de acum 4.000 de ani
Se pare că inima are propriul său „creier”
Se pare că inima are propriul său „creier”
Experții, îngrijorați de distrugerea Stației Spațiale Internaționale! Cum ar putea avea de suferit atmosfera Pământului?
Experții, îngrijorați de distrugerea Stației Spațiale Internaționale! Cum ar putea avea de suferit atmosfera Pământului?
Cât ne va costa să rezolvăm problema schimbărilor climatice dacă nu luăm măsuri acum?
Cât ne va costa să rezolvăm problema schimbărilor climatice dacă nu luăm măsuri acum?
Hippias, sofist și polimat grec. Învățatul tuturor științelor
Hippias, sofist și polimat grec. Învățatul tuturor științelor
Laurence Olivier, unul dintre cei mai mari actori ai secolului XX. „Dacă nu aș fi fost actor, cred că aș fi înnebunit”
Laurence Olivier, unul dintre cei mai mari actori ai secolului XX. „Dacă nu aș fi fost actor, cred că aș fi înnebunit”
Robert Redford: „Nu am regrete, am făcut tot ce mi-a stat în putință”. „Problemele pot deveni oportunități atunci când oamenii potriviți se reunesc”
Robert Redford: „Nu am regrete, am făcut tot ce mi-a stat în putință”. „Problemele pot deveni oportunități atunci ...
Proprietarii de locuințe trăiesc mai mult, arată un studiu
Proprietarii de locuințe trăiesc mai mult, arată un studiu