Home » D:News » Un asteroid va trece pe lângă Terra în septembrie, iar NASA l-a inclus în categoria ”potenţial periculos”

Publicat: 23.08.2019
Un asteroid de două ori mai mare decât celebra Empire State Building din New York va trece pe lângă Terra, pe 14 septembrie, la o distanţă de aproximativ 5,3 milioane de kilometri, iar NASA l-a inclus în categoria obiectelor spaţiale "potenţial periculoase", potrivit ibtimes.com, citat de Mediafax.

Potrivit Centrului pentru studierea obiectelor din apropierea Pământului (CNEOS) din cadrul NASA, asteroidul 467317 (2000 QW7) are o viteză de aproximativ 23.000 de kilometri pe oră.

Asteroidul 467317 (2000 QW7) orbitează Pământul şi Soarele. Obiectele din această categorie nu se intersectează în mod normal cu orbita Pământului, dar, din când în când, se apropie mult de planeta noastră.

Specialiştii spun că acesta va trece pe lângă Terra la o distanţă suficient de mare încât planeta să nu fie în pericol, dar nu pot fi excluşi anumiţi factori care îi pot modifica traiectoria.

Asteroidul a fost inclus de NASA în categoria „potenţial periculos”, ca orice alt obiect spaţial care se apropie de Terra la mai puţin de 7.480.000 de kilometri.

Specialiştii NASA şi-au propus ca, până în 2020, să identifice 90% dintre asteroizii de mari dimensiuni – peste 140 de metri – care ajung în apropierea Terrei, dar ar putea avea nevoie de 30 de ani pentru a realiza acest lucru.