Home » D:News » Pericolul „constelaţiei” de sateliţi Starlink

Pericolul „constelaţiei” de sateliţi Starlink

Adrian Popovici 12.08.2019
Pericolul „constelaţiei” de sateliţi Starlink
Oamenii de ştiinţă sunt de părere că numărul mare de sateliţi de pe orbită împiedică detectarea din timp a asteroizilor periculoşi.

Reţeaua de staliţi Starlink pe care Elon Musk a început deja să îi pună orbita este un proiect foarte controversat, pe de o parte aceşti sateliţi ar putea să reprezinteo soluţie care să garanteze comunicaţii foarte rapide la nivel global. Pe de altă parte, după cum explică oamenii de ştiinţă, aceşti sateliţi reprezintă oi sursă contantă de îngrijorare, vorbim aici despre posibilele coliziuni cu instrumentele ştiinţifice sau cu alţi sateliţi, distorisionarea datelor obţinute în observaţiile astronomice şi, un nou pericol identificat tot de către astronomi: împiedicarea identificării asteroizilor care reprezintă un pericol pentru Terra, notează Futurism.

În prezent, reţeaua Starlink numără 120 de sateliţi, un număr mic faţă de planurile pe care Elon Musk le are, totuşi, chiar şi un număr atât de mic reuşeşte să fie un impediment pentru comunitatea ştiinţifică. Clare Martínez-Vázquez, astronom, a scris într-un tweet în luna noimbrie că într-o singură seară au fost surpinşi 19 de astfel de sateliţi, ceea ce a efectat datele colectate în seara respectivă.

Wow!! I am in shock!! The huge amount of Starlink satellites crossed our skies tonight at @cerrotololo. Our DECam exposure was heavily affected by 19 of them! The train of Starlink satellites lasted for over 5 minutes!! Rather depressing… This is not cool! pic.twitter.com/gK0ekbpLJe

— Clarae Martínez-Vázquez (@89Marvaz) 18 noiembrie 2019

O viitoare creştere a numărului de sateliţi a reţelei Starlink va duce la nevoia construirii unor instrumente mult mai bune, care în mod evident vor fi costisitoare şi care vor avea capacitatea de a putea să opereze chiar şi cu interferenţele luminoase ale acestor sateliţi. De asemenea, o altă posibilitate este aceea de a construi şi lansa în spaţiu, pe orbite mai înalte noi telescoape, astfel, problemele, sau cel puţin o parte din ele, pe care Starlink le cauzează cercetătorilor ar putea fi depăşite.