Home » D:News » O navă care va fi folosită pentru transport către ISS va purta numele primului astronaut afro-american

Adrian Popovici 01.26.2020
O capsulă Cygnus, produsă şi operată de către Northrop Grumman, va purta numele S.S. Robert H. Lawrence.

Primul astronaut afro-american este onorat prin folosirea numelui său pentur una dintre navele de transport către Staţia Spaţială Internaţională. Northrop Grumman, unul din partenerii NASA din Programul Comercial, a decis ca capsula NG-13 Cygnus să fie botezată după Robert H. Lawrence, astronaut din cadrul programului MOL, Manned Orbiting Laboratory în anul 1967, notează Space.

„Northrop Grumman se mândreşte că nava spaţială Cygnus NG-13 va fi numită după fostul astronaut Robert Henry Lawrence Jr”, apare într-un mesaj postat pe propiul site în data de 20 ianuarie, atunci când în Statele Unite ale Americii Ziua lui Martin Luther King, luptător pentru drepturile civile ale persoanelor de culoare.

Oficialii conglomeratului Northrop Grumman explică faptul că fiecare capsulă Cygnus poartă numele unei persoane care a jucat un rol important în industria aerospaţială. Pe lângă Robert Henry Lawrence Jr”, au mai fost folosite şi numele următorilor astronauţi: David Low, Gordon Fullerton, Janice Voss, Deke Slayton, Rick Husband, Alan Poindexter, John Glenn, Gene Cernan, John Young ,Roger Chaffee şi Alan Bean.

Robert Henry Lawrence Jr. a fost un pilot experimentat, specilizat în chimie, din această cauză el a efectuat zboruri de test cu o serie de vehicule pentru a-ia juta pe oamenii de ştiinţă de la NASA să identifice modalităţile optime prin care navele spaţiale pot ateriza sau aseleniza. În data de 30 iunie 1967, Lawrence a fost ales membru al celui de al treile grup de piloţi al Forţelor Aeriene care s-a pregătit pentru Manned Orbiting Laboratory, o platformă de recunoaştere pe orbita terestră. Din nefericire, acesta a murit în timpul testării unui aparat supersonic la doar şase luni, în decembrie 1967.

Credit foto: Northrop Grumman

Oamenii de ştiinţă care au construit capsula NG-13, care va purta numele de S.S. Robert H. Lawrence sunt de părere că aceasta va putea pentru cel puţin cinci zboruri către SSI, unde va transporta echipamente, instrumente ştiinţifice şi provizii.