Home » D:News » Cercetătorii SETI se plâng de faptul că nu sunt luaţi în serios în proiectul de a găsi viaţă extraterestră

Autor: Adrian Popovici 02.23.2020
Cercetătorii  SETI se plâng de faptul că nu sunt luaţi în serios în proiectul de a găsi viaţă extraterestră
Cercetătorii aflaţi în căuarea vieţii extraterestre se simt izolaţi de restul comunităţii academice.

Căutarea vieţii extraterestre poate părea o activitate extrem de incitantă şi care ar trebui să atragă o parte importantă a atenţiei oamenilor de ştiinţă şi a publicului larg, din păcate, ultimele decenii, de când această activitate se desfăşoară în mod sistematic şi ştiinţific nu au marcat progrese notabile.

Anthony Beasley, directorul US National Radio Astronomy Observatory, a prezentat în cadrul unui interviu pe care l-a acordat BBC că cercetătorii care se află în căutarea vieţii extraterestre ar trebui să fie luaţi în serios şi să primească mai multe fonduri pentru a-şi desfăşura activitatea, notează Futurism.

Astronomul subiniază şi poziţia nefericită în care se află cercetătorii SETI în raport cu ceilalţi oameni de ştiinţă care operează în domeniul astronomiei şi al domeniilor asociate. „Am dori să vedem SETI transformat dintr-un mic grup de oameni de ştiinţă şi ingineri din California, izolat de mediul academic, în unul care face parte la fel de mult din astronomie şi astrofizică ca orice alt domeniu de studiu”.

Recent, cercetătorii de la telescopul Very Large Array, amplasat în New Mexico, a anunţat o colaborare cu cercetătorii Institutul SETI. Totuşi, după cum subliniază unii cercetători, o astfel de colaborare doar subliniază lipsa de finanţare a acestui domeniu. Cosmologul britanic Martin Rees a declarat chiar că, personal, s-ar simţi mai încrezător să ceară finanţare pentru proiectele SETI, în comparaţie cu alte proiecte mult mai mari, precum Large Hadron Collider.

Căutarea vieţii extraterestre ar putea să devină un domeniu academic distinct