Home » D:News » Povestea ultimei nave de croazieră din lume care a ajuns în sfârşit acasă

Povestea ultimei nave de croazieră din lume care a ajuns în sfârşit acasă

Descopera 04.22.2020
Povestea ultimei nave de croazieră din lume care a ajuns în sfârşit acasă
MSC Magnifica, una din ultimele trei nave de croazieră care au pasageri la bord, şi care au ajuns luni în porturi, este eroina unei odisee care a început în ianuarie. Nava se afla în celălalt colţ al lumii când porturile au început să se închidă, relatează BBC.

Pasagerii săi, obişnuiţi cu un nou port la fiecare câteva zile, au simţit ultima dată pământul acum şase săptămâni.

Luni aceşti pasageri au coborît în sfârşit la Marsilia, după ce au debarcat ultima dată în Wellington.

Călătoria lor a inclus furtuni politice, pledoarii prezidenţiale, o moarte şi – în ciuda tuturor acestor probleme – multă distracţie.

Când Magnifica a părăsit Genova, Italia, pe 5 ianuarie, lumea arăta diferit. „Pneumonia necunoscută” nu avea un nume. Nimeni nu murise şi doar 59 de persoane erau infectate, toate în Wuhan.

La cârmă se afla căpitanul Roberto Leotta, din orăşelul Riposto din Sicilia. Căpitanul Leotta a lucrat pe nave de croazieră timp de 32 de ani, după trei ani la tancuri şi unul în marina italiană.

După plecarea din Europa, nava s-a oprit la Republica Capului Verde, în largul coastei de vest a Africii, înainte de a se îndrepta peste Atlantic. Când au ajuns în Brazilia, pe 19 ianuarie, virusul părăsise China, iar căpitanul Leotta aflase de bolaă.

„Am fost mereu în contact cu toate autorităţile locale”, spune el. „După America de Sud, situaţia a devenit mai preocupantă.”

Nava a părăsit Chile pe 21 februarie, ajungând la Pitcairn în Pacificul de Sud trei zile mai târziu. De acum, navele de croazieră făceau obiectul ştirilor, în condiţiile în care porturile se închideau, pasageri au pierit pe nave aflate în caraantină. Pasagerii de pe corăbii au murit, potrivit Mediafax.

Şi cei 2000 de locuitori ai insulei Aitutaki din Pacific erau îngrijoraţi. Magnifica a ajuns în Aitutaki pe 2 martie. Dar, pe măsură ce coronavirusul s-a apropiat, preocupările locale au crescut. Insula se bazează pe banii turiştilor, dar locuitorii au cerut guvernului naţional – Insulele Cook – să interzică toate croazierele. Nava, care nu avea virusul la bord, a fost lăsată să acosteze în capitală, Rarotonga, dar nu în Aitutaki.

Pentru prima dată, Covid-19 schimbase planurile pasagerilor MSC Magnifica

Până în Australia, itinerariul Magnifica a fost remarcabil. În ianuarie, pe măsură ce coronavirusul a apărut în Asia, nava era departe, în America de Sud, unde virusul nu a fost înregistrat până la sfârşitul lunii februarie.

Când a vizitat Noua Zeelandă, acolo erau doar cinci cazuri au fost confirmate – toţi călători, parteneri sau rude.

Dar, în timp ce Magnifica s-a apropiat de Tasmania, pe 14 martie, coronavirusul a ajuns din urmă nava de croazieră. Insula avea şase cazuri, iar lucrurile s-au înrăutăţit.

Nava avea permisiunea de a acosta la Hobart, dar căpitanul Leotta ştia că pasagerii ar putea reveni cu mai multe decât suveniruri. „Am decis că este mult mai bine ca pasagerii noştri să rămână în siguranţă la bord”, spune el.

Lumea – care părea atât de mare când au plecat din Genova în ianuarie – a devenit brusc mult mai mică.

„Era clar”, spune căpitanul Leotta, „că nu mai puteam merge nicăieri”.

Jumătate din călătoria vieţii

Iar la Sydney căpitanul a confirmat vestea: croaziera mondială s-a terminat. Călătoria unei vieţi a devenit jumătate din călătoria vieţii.

În momentul în care croaziera a fost anulată, pasagerii puteau părăsi nava în condiţii stricte – la Sydney şi Melbourne, dacă ar fi dorit să plece spre casă. Câteva sute au făcut acest lucru, dar majoritatea au rămas la bord: cinci săptămâni, 12.000 de mile – 19.000km.

Nava trebuia să se îndrepte spre nord spre Noua Caledonie, în Pacificul de Sud. În schimb, s-a îndreptat spre sud şi a navigat direct într-o furtună politică.

În timp ce Magnifica se apropia de Fremantle în vestul Australiei, înregistrările arătau că aproximativ 250 de persoane au vizitat medicii de la bord, în ultimele două săptămâni, pentru calmante sau pansamente – vizite de rutină. Nu a existat niciun semn de Covid-19 la bord.

Magnifica nu dorea decât să alimenteze şi să aprovizioneze în Fremantle, nu să debarce pasageri. Aşa că, în timp ce se deplasa pe coastă, căpitanul Leotta a fost surprins să vadă conferinţa de presă a premierului Australiei de Vest, Mark McGowan. „În prezent, peste 250 de pasageri [de pe Magnifica] au raportat boli respiratorii superioare”, a anunţat McGowan.

„Azi dimineaţă am contactat premierul … Nu voi permite ce s-a întâmplat aici la Sydney. Nu vom permite pasagerilor sau echipajului să rătăcească pe străzi. Aceasta este o poziţie nenegociabilă.”

După conferinţa de presă a lui McGowan, compania a insistat să nu existe boli respiratorii sau simptome de gripă la bord. Oricum, când a ajuns în Fremantle, nava a fost întâmpinată de poliţie şi vameşi – pentru a se asigura că nimeni nu a coborât – şi de o mână de protestatari.

„Să spunem că nu a fost drăguţ”, spune căpitanul Leotta. „A fost dezamăgitor, în primul rând pentru că a fost o informaţie falsă. Şi, vă puteţi imagina, această veste a mers în toată lumea imediat.”

Mesaj către preşedinte pentru a fi primit acasă

În ciuda dezacordului, Magnifica a fost lăsată să se aprovizioneze în Fremantle, înainte de a merge mai departe.

Dar în curând va fi apărea din nou în titlurile media. A fost vorba de povestea bucătarului Anura Herath, din Kandy, Sri Lanka, care a cerut să rămână acasă dar pe care autorităţile au refuzat.

Iar pe 4 aprilie Anura a înregistrat un mesaj video de 94 de secunde pentru preşedintele şi premierul din Sri Lanka, în care a cerut să fie primit acasă. Mesajul s-a viralizat: pe Ape Rata – site-ul din Sri Lanka care l-a prezentat – videoclipul a fost vizionat de jumătate de milion de ori. Acum toată lumea voia să vorbească cu bucătarul din Kandy.

Iar preşedintele din Sri Lanka a decis să relaxeze regulile, iar când Magnifica a ajuns în Colombo, pentru a alimenta cu combustibil, marina l-a adus pe Anura pe uscat.

Anura nu a fost singurul care a coborât în ​​Colombo. O femeie din Germania, în vârstă de 75 de ani, care avea nevoie de îngrijiri urgente (non-Covid), a fost, de asemenea, dusă la ţărm şi, din păcate, a murit ulterior.

Cât despre Anura, el este încă în carantină în centrul naval din Boossa, dar speră să-şi vadă mama în curând.

Magnifica a fost una dintre cele trei nave de croazieră care încă a navigat cu pasageri, spune Asociaţia Internaţională Cruise Lines.

Celelalte două au ajuns la ţărm tot luni. Este vorba de Pacific Princess, care a acostat în Los Angeles şi de Costa Deliziosa care a ajuns la Barcelona.

 

Cele mai noi articole
Facebook a oprit dezvoltarea proiectului Instagram Kids
Facebook a oprit dezvoltarea proiectului Instagram Kids
Speranța de viață, redusă la cea mai mare valoare de la al Doilea Război Mondial, din cauza pandemiei de COVID
Speranța de viață, redusă la cea mai mare valoare de la al Doilea Război Mondial, din cauza pandemiei de COVID
De ce declară China ilegale toate tranzacţiile cu criptomonede
De ce declară China ilegale toate tranzacţiile cu criptomonede
Cea mai mare campanie de vaccinare din istorie. Peste 6,13 miliarde de doze anti-Covid, administrate în lume
Cea mai mare campanie de vaccinare din istorie. Peste 6,13 miliarde de doze anti-Covid, administrate în lume
O eclipsă solară care arată nelumească a câștigat marele premiu în competiția Astronomy Photographer of the Year
O eclipsă solară care arată nelumească a câștigat marele premiu în competiția Astronomy Photographer of the Year
Dieta care contribuie la o performanță cognitivă mai bună. Ce presupune
Dieta care contribuie la o performanță cognitivă mai bună. Ce presupune
O pastilă care poate trata COVID-19, tot mai aproape de a deveni realitate. „Vom avea răspunsuri în următoarele câteva luni”
O pastilă care poate trata COVID-19, tot mai aproape de a deveni realitate. „Vom avea răspunsuri în următoarele câteva ...
Femei puse în paturi de apă gigant. Ce vor să descopere oamenii de știință
Femei puse în paturi de apă gigant. Ce vor să descopere oamenii de știință
Cum va fi vremea în primele zile din octombrie. Prognoza meteo pentru următoarele săptămâni
Cum va fi vremea în primele zile din octombrie. Prognoza meteo pentru următoarele săptămâni
Aventura cu năbădâi dintre Ferdinand şi Elena Văcărescu
Aventura cu năbădâi dintre Ferdinand şi Elena Văcărescu
Un studiu arată că cei mai înalți oameni din lume au început să se micșoreze
Un studiu arată că cei mai înalți oameni din lume au început să se micșoreze
Art Safari 2021 își prelungește programul. Care sunt expozițiile prelungite
Art Safari 2021 își prelungește programul. Care sunt expozițiile prelungite
Imagini rare cu un cerb superb în perioada boncănitului, într-o pădure din Caraș-Severin
Imagini rare cu un cerb superb în perioada boncănitului, într-o pădure din Caraș-Severin
Un nou caz de sindrom Havana, boala misterioasă care a început în Cuba
Un nou caz de sindrom Havana, boala misterioasă care a început în Cuba
Explozia gigantică a unei roci spațiale care a distrus un oraș antic. A fost de 1.000 de ori mai puternică decât bomba de la Hiroshima
Explozia gigantică a unei roci spațiale care a distrus un oraș antic. A fost de 1.000 de ori mai puternică decât bomba ...
Cea mai apropiată rudă a virusului SARS-CoV-2 a fost descoperită. Ce ne spune despre originile patogenului
Cea mai apropiată rudă a virusului SARS-CoV-2 a fost descoperită. Ce ne spune despre originile patogenului
Motivul surprinzător pentru care Luna are mai puține cratere decât ar trebui
Motivul surprinzător pentru care Luna are mai puține cratere decât ar trebui
Băutura pe care o bea toată lumea ar putea fi elixirul tinereții?
Băutura pe care o bea toată lumea ar putea fi elixirul tinereții?