Home » D:News » Povestea ultimei nave de croazieră din lume care a ajuns în sfârşit acasă

Povestea ultimei nave de croazieră din lume care a ajuns în sfârşit acasă

Povestea ultimei nave de croazieră din lume care a ajuns în sfârşit acasă
Publicat: 22.04.2020
MSC Magnifica, una din ultimele trei nave de croazieră care au pasageri la bord, şi care au ajuns luni în porturi, este eroina unei odisee care a început în ianuarie. Nava se afla în celălalt colţ al lumii când porturile au început să se închidă, relatează BBC.

Pasagerii săi, obişnuiţi cu un nou port la fiecare câteva zile, au simţit ultima dată pământul acum şase săptămâni.

Luni aceşti pasageri au coborît în sfârşit la Marsilia, după ce au debarcat ultima dată în Wellington.

Călătoria lor a inclus furtuni politice, pledoarii prezidenţiale, o moarte şi – în ciuda tuturor acestor probleme – multă distracţie.

Când Magnifica a părăsit Genova, Italia, pe 5 ianuarie, lumea arăta diferit. „Pneumonia necunoscută” nu avea un nume. Nimeni nu murise şi doar 59 de persoane erau infectate, toate în Wuhan.

La cârmă se afla căpitanul Roberto Leotta, din orăşelul Riposto din Sicilia. Căpitanul Leotta a lucrat pe nave de croazieră timp de 32 de ani, după trei ani la tancuri şi unul în marina italiană.

După plecarea din Europa, nava s-a oprit la Republica Capului Verde, în largul coastei de vest a Africii, înainte de a se îndrepta peste Atlantic. Când au ajuns în Brazilia, pe 19 ianuarie, virusul părăsise China, iar căpitanul Leotta aflase de bolaă.

„Am fost mereu în contact cu toate autorităţile locale”, spune el. „După America de Sud, situaţia a devenit mai preocupantă.”

Nava a părăsit Chile pe 21 februarie, ajungând la Pitcairn în Pacificul de Sud trei zile mai târziu. De acum, navele de croazieră făceau obiectul ştirilor, în condiţiile în care porturile se închideau, pasageri au pierit pe nave aflate în caraantină. Pasagerii de pe corăbii au murit, potrivit Mediafax.

Şi cei 2000 de locuitori ai insulei Aitutaki din Pacific erau îngrijoraţi. Magnifica a ajuns în Aitutaki pe 2 martie. Dar, pe măsură ce coronavirusul s-a apropiat, preocupările locale au crescut. Insula se bazează pe banii turiştilor, dar locuitorii au cerut guvernului naţional – Insulele Cook – să interzică toate croazierele. Nava, care nu avea virusul la bord, a fost lăsată să acosteze în capitală, Rarotonga, dar nu în Aitutaki.

Pentru prima dată, Covid-19 schimbase planurile pasagerilor MSC Magnifica

Până în Australia, itinerariul Magnifica a fost remarcabil. În ianuarie, pe măsură ce coronavirusul a apărut în Asia, nava era departe, în America de Sud, unde virusul nu a fost înregistrat până la sfârşitul lunii februarie.

Când a vizitat Noua Zeelandă, acolo erau doar cinci cazuri au fost confirmate – toţi călători, parteneri sau rude.

Dar, în timp ce Magnifica s-a apropiat de Tasmania, pe 14 martie, coronavirusul a ajuns din urmă nava de croazieră. Insula avea şase cazuri, iar lucrurile s-au înrăutăţit.

Nava avea permisiunea de a acosta la Hobart, dar căpitanul Leotta ştia că pasagerii ar putea reveni cu mai multe decât suveniruri. „Am decis că este mult mai bine ca pasagerii noştri să rămână în siguranţă la bord”, spune el.

Lumea – care părea atât de mare când au plecat din Genova în ianuarie – a devenit brusc mult mai mică.

„Era clar”, spune căpitanul Leotta, „că nu mai puteam merge nicăieri”.

Jumătate din călătoria vieţii

Iar la Sydney căpitanul a confirmat vestea: croaziera mondială s-a terminat. Călătoria unei vieţi a devenit jumătate din călătoria vieţii.

În momentul în care croaziera a fost anulată, pasagerii puteau părăsi nava în condiţii stricte – la Sydney şi Melbourne, dacă ar fi dorit să plece spre casă. Câteva sute au făcut acest lucru, dar majoritatea au rămas la bord: cinci săptămâni, 12.000 de mile – 19.000km.

Nava trebuia să se îndrepte spre nord spre Noua Caledonie, în Pacificul de Sud. În schimb, s-a îndreptat spre sud şi a navigat direct într-o furtună politică.

În timp ce Magnifica se apropia de Fremantle în vestul Australiei, înregistrările arătau că aproximativ 250 de persoane au vizitat medicii de la bord, în ultimele două săptămâni, pentru calmante sau pansamente – vizite de rutină. Nu a existat niciun semn de Covid-19 la bord.

Magnifica nu dorea decât să alimenteze şi să aprovizioneze în Fremantle, nu să debarce pasageri. Aşa că, în timp ce se deplasa pe coastă, căpitanul Leotta a fost surprins să vadă conferinţa de presă a premierului Australiei de Vest, Mark McGowan. „În prezent, peste 250 de pasageri [de pe Magnifica] au raportat boli respiratorii superioare”, a anunţat McGowan.

„Azi dimineaţă am contactat premierul … Nu voi permite ce s-a întâmplat aici la Sydney. Nu vom permite pasagerilor sau echipajului să rătăcească pe străzi. Aceasta este o poziţie nenegociabilă.”

După conferinţa de presă a lui McGowan, compania a insistat să nu existe boli respiratorii sau simptome de gripă la bord. Oricum, când a ajuns în Fremantle, nava a fost întâmpinată de poliţie şi vameşi – pentru a se asigura că nimeni nu a coborât – şi de o mână de protestatari.

„Să spunem că nu a fost drăguţ”, spune căpitanul Leotta. „A fost dezamăgitor, în primul rând pentru că a fost o informaţie falsă. Şi, vă puteţi imagina, această veste a mers în toată lumea imediat.”

Mesaj către preşedinte pentru a fi primit acasă

În ciuda dezacordului, Magnifica a fost lăsată să se aprovizioneze în Fremantle, înainte de a merge mai departe.

Dar în curând va fi apărea din nou în titlurile media. A fost vorba de povestea bucătarului Anura Herath, din Kandy, Sri Lanka, care a cerut să rămână acasă dar pe care autorităţile au refuzat.

Iar pe 4 aprilie Anura a înregistrat un mesaj video de 94 de secunde pentru preşedintele şi premierul din Sri Lanka, în care a cerut să fie primit acasă. Mesajul s-a viralizat: pe Ape Rata – site-ul din Sri Lanka care l-a prezentat – videoclipul a fost vizionat de jumătate de milion de ori. Acum toată lumea voia să vorbească cu bucătarul din Kandy.

Iar preşedintele din Sri Lanka a decis să relaxeze regulile, iar când Magnifica a ajuns în Colombo, pentru a alimenta cu combustibil, marina l-a adus pe Anura pe uscat.

Anura nu a fost singurul care a coborât în ​​Colombo. O femeie din Germania, în vârstă de 75 de ani, care avea nevoie de îngrijiri urgente (non-Covid), a fost, de asemenea, dusă la ţărm şi, din păcate, a murit ulterior.

Cât despre Anura, el este încă în carantină în centrul naval din Boossa, dar speră să-şi vadă mama în curând.

Magnifica a fost una dintre cele trei nave de croazieră care încă a navigat cu pasageri, spune Asociaţia Internaţională Cruise Lines.

Celelalte două au ajuns la ţărm tot luni. Este vorba de Pacific Princess, care a acostat în Los Angeles şi de Costa Deliziosa care a ajuns la Barcelona.

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de verificări
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de ...
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?