Home » D:News » Patru tendinţe în comportamentul consumatorilor determinate de pandemie – studiu

Patru tendinţe în comportamentul consumatorilor determinate de pandemie – studiu

05.05.2020
Patru tendinţe în comportamentul consumatorilor determinate de pandemie – studiu
Criza generată de epidemia de COVID-19 defineşte patru categorii distincte de comportamente în rândul consumatorilor: „Redu drastic cheltuielile”, „Păstrează-ţi calmul şi cheltuie”, „Economiseşte şi fă stocuri” şi „Hibernează şi cheltuie”, potrivit primei ediţii a studiului EY Future Consumer Index.

Consumatorii care se încadrează în segmentul „Redu drastic” (27,3%) cheltuiesc mai puţin în toate categoriile de consum, deoarece pandemia are un efect mai sever asupra statutului lor profesional. Cei din categoria „Păstrează-ţi calmul şi cheltuie” (26,2%) nu şi-au schimbat obiceiurile de consum. Cei mai mulţi consumatori (35,1%) se înscriu însă în categoria „Economiseşte şi fă stocuri”, sunt pesimişti şi privesc cu neîncredere viitorul. Consumatorii din segmentul „Hibernează şi cheltuie” (11,4%) cheltuiesc cel mai mult pe toate categoriile de produse.

“În timp ce 42% dintre cei intervievaţi se aşteaptă la o schimbare permanentă a comportamentului lor cu privire la cumpărături, o treime sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produsele locale, un sfert pentru branduri mari pe care le consideră de încredere şi un sfert pentru produse care respectă principiile etice. Înţelegerea modului în care se va schimba comportamentul clienţilor şi ce noi sub-segmente sunt aşteptate în următoarele luni este esenţială pentru a avea un răspuns adecvat la noile dinamici de cumpărături”, spune Cristian Cârstoiu, Partener, Asistenţă în afaceri, EY România, potrivit Mediafax.

Din perspectiva grupei de vârstă, a statutului familial sau profesional, cele patru categorii au următoarele caracteristici:

Redu drastic cheltuielile: Aceşti consumatori au, în general, peste 45 de ani şi au fost cei mai afectaţi din punct de vedere profesional. Activitatea profesională a aproape un sfert dintre aceştia a fost suspendată temporar sau permanent. 78% dintre ei fac cumpărături mai rar, 64% cumpără doar produse de strictă necesitate, iar 33% consideră că marca produsului este mult mai puţin importantă pentru ei în contextul actual.

Păstrează-ţi calmul şi cheltuie: Aceşti consumatori nu se consideră direct afectaţi de pandemie şi nu îşi modifică obiceiurile de cumpărare. Doar 21% dintre ei cheltuiesc mai mult pe produsele de băcănie, iar 18% cheltuiesc mai puţin.

Economiseşte şi fă stocuri: Acest segment este cel mai îngrijorat de viitorul familiilor lor şi de perspectivele pe termen lung. Peste o treime (36%) dintre aceştia cheltuiesc mai mult pe produse de băcănie, iar majoritatea cheltuiesc mai puţin pe îmbrăcăminte (72%) şi produse destinate petrecerii timpului liber (85%).

Hibernează şi cheltuie: Cuprinşi majoritar în grupa de vârstă 18-44 de ani, aceşti consumatori sunt preocupaţi cel mai mult de impactul pandemiei. Cu toate acestea, doar 40% dintre membrii acestui segment au declarat că fac cumpărături mai rar. Şi, deşi 42% au spus că produsele pe care le cumpără s-au schimbat semnificativ, 46% au declarat că marca este acum mai importantă pentru ei.

Cele patru segmente identificate s-ar putea transforma în cinci categorii distincte odată cu atenuarea crizei, notează studiul. Concluziile raportului sugerează că, în timp, majoritatea consumatorilor din segmentul „Economiseşte şi fă stocuri” vor migra, de exemplu, către două noi segmente: „Păstrează moderaţia” şi „Extravagant prudent”.

Prin urmare, noile segmente de consumatori, detaliate în studiu, care ar putea apărea după pandemia provocată de COVID-19, ar fi: „Continuă să reduci” (13,1%), „Păstrează moderaţia” (21,7%), „Revino la normal” (31,4%), „Extravagant prudent” (24,7%) şi „Revenire spectaculoasă” (9,1%).

Se schimbă atitudinea consumatorilor faţă de confidenţialitatea datelor

Conform studiului EY Future Consumer Index, 54% dintre consumatori ar fi mai dispuşi să îşi furnizeze datele cu caracter personal, dacă acest lucru ar ajuta la monitorizarea şi urmărirea unui focar de infecţie.

De asemenea, studiul arată că instituţiile medicale sunt considerate organizaţiile cu cel mai înalt grad de autoritate, 47% dintre consumatori declarând că au încredere deplină în acestea, faţă de guverne (28%), mărci (17%) şi instituţii media (16%).

Timpul, abilităţile şi resursele naturale ar putea fi considerate la fel de valoroase de către consumatori, iar noţiunile tradiţionale de statut social pierd teren în favoarea binelui general şi social. Astfel, 33% dintre consumatori declară că vor reevalua, în mod categoric, lucrurile pe care le preţuiesc cel mai mult ca urmare a pandemiei, în timp ce peste un sfert dintre ei sunt deja mai atenţi la ce consumă şi la impactul pe care îl are acest tip de comportament.

 

Cele mai noi articole
Cei mai huliți 10 împărați din istoriografia chineză
Cei mai huliți 10 împărați din istoriografia chineză
De ce gărzile reginei Marii Britanii poartă căciuli înalte
De ce gărzile reginei Marii Britanii poartă căciuli înalte
Ce flori să dăruiești de 8 martie. Ce trebuie să eviți
Ce flori să dăruiești de 8 martie. Ce trebuie să eviți
Radu Jude a câştigat Ursul de Aur pentru filmul „Babardeală cu bucluc sau porno balamuc”
Radu Jude a câştigat Ursul de Aur pentru filmul „Babardeală cu bucluc sau porno balamuc”
Câinii bankhar, gardienii antici care ar putea salva stepa Mongoliei
Câinii bankhar, gardienii antici care ar putea salva stepa Mongoliei
MESAJE de 8 MARTIE 2021. Cele mai frumoase urări, felicitări și sms-uri pentru toate femeile, mame, soții și iubite
MESAJE de 8 MARTIE 2021. Cele mai frumoase urări, felicitări și sms-uri pentru toate femeile, mame, soții și iubite
Drumul de la Stagira la Chalkis. Cum a devenit Aristotel unul dintre cei mai importanţi gânditori ai omenirii
Drumul de la Stagira la Chalkis. Cum a devenit Aristotel unul dintre cei mai importanţi gânditori ai omenirii
Disney închide cel puțin 60 de magazine din America de Nord
Disney închide cel puțin 60 de magazine din America de Nord
Volvo vrea ca întreaga gamă să fie complet electrică până în 2030
Volvo vrea ca întreaga gamă să fie complet electrică până în 2030
Vârsta adevărată a megaliților misterioși din „Câmpia Borcanelor”, aflată în sfârșit de arheologi
Vârsta adevărată a megaliților misterioși din „Câmpia Borcanelor”, aflată în sfârșit de arheologi
Paleontologii ar fi aflat de ce nu există foarte multe fosile cu dinozauri de dimensiune medie
Paleontologii ar fi aflat de ce nu există foarte multe fosile cu dinozauri de dimensiune medie
Un start-up dezvăluie o nouă rachetă capabilă să trimită oameni în spațiu
Un start-up dezvăluie o nouă rachetă capabilă să trimită oameni în spațiu
Cea mai masivă detectare de unde gravitaționale ar fi fost cauzată de misterioasele stele bosonice
Cea mai masivă detectare de unde gravitaționale ar fi fost cauzată de misterioasele stele bosonice
O turmă de zimbri cu un pui, filmată în pădurile din Neamț
O turmă de zimbri cu un pui, filmată în pădurile din Neamț
OMS avertizează că un sfert din populația lumii va avea probleme de auz până în 2050
OMS avertizează că un sfert din populația lumii va avea probleme de auz până în 2050
Semnele unei structuri ascunse în nucleul interior al Pământului, descoperite de cercetători
Semnele unei structuri ascunse în nucleul interior al Pământului, descoperite de cercetători
Schimbările climatice agravează și prelungesc sezonul alergiilor la polen
Schimbările climatice agravează și prelungesc sezonul alergiilor la polen
Scanarea celebrului Little Foot oferă noi detalii despre originea oamenilor
Scanarea celebrului Little Foot oferă noi detalii despre originea oamenilor