Home » D:News » Un asteroid a trecut pe lângă Terra la o distanţă foarte mică – VIDEO

Un asteroid a trecut pe lângă Terra la o distanţă foarte mică – VIDEO

Publicat: 08.05.2020
Un asteroid a trecut pe lângă Pământ la începutul acestei săptămâni, la cea mai apropiată distanţă de Terra de anul acesta.

Asteroidul 2020 JJ a trecut pe lângă Terra luni, 4 mai, fiind descoperit de astronomi cu numai 10 ore înainte.

„Bună ziua, raportăm că asteroidul 2020 JJ nu a respectat regulile de distanţare planetară în zilele de 4 şi 5 mai 2020, apropiindu-se fără a avea un motiv bine întemeiat de planeta noastră”, precizează reprezentanţii Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu” pe pagina de Facebook.

Potrivit acestora, măsurând numai patru metri, obiectul a trecut la doar 11.500 km de centrul Pământului, adică la doar 5000 de km de suprafaţa terestră.

„Era 4 mai, luni, ora 15:00, când asteroidul a trecut pe lângă noi, dar a fost descoperit cu doar 10 ore înainte. Viteza obiectului a permis ca acesta să străbată distanţa Pământ-Lună în doar 7 ore”, afirmă astronomii de la Observatorul „Amiral Vasile Urseanu”.

Aceştia au postat şi un videoclip cu o animaţie, pe scurt, care arată traiectoria asteroidului văzută „de sus” începând din 4 mai, la miezul nopţii, şi care se termină după 24 de ore.

„Este ce mai apropiată trecere a unui asteroid de Pământ din acest an”, mai spun astronomii români.

NASA deţine o bază de date online cu asteroizii şi alte obiecte considerate potenţial periculoase care se apropie de Terra la o distanţă de mai puţin de 7.480.000 de kilometri. 2020 JJ este pe locul şase în clasamentul obiectelor care s-au apropiat cel mai mult de Terra.

Cel mai mare asteroid care a trecut pe lângă Terra a fost 3122 Florence (1981 ET3), având un diametru estimat de aproape 5 kilometri. A trecut pe lângă planeta noastră în 1 septembrie 2017, iar următoarea apropiere de Terra este estimată pentru  2 septembrie 2057.

Care a fost cel mai mare asteroid care a lovit Terra?

Imaginea uimitoare cu Pământul realizată de la distanţă mare