Home » D:News » Cel mai bogat om din Asia vrea să construiască următorul gigant tehnologic al lumii

Cel mai bogat om din Asia vrea să construiască următorul gigant tehnologic al lumii

05.21.2020
Cel mai bogat om din Asia vrea să construiască următorul gigant tehnologic al lumii

Miliardarul Mukesh Ambani vrea să construiască următoarea companie globală de tehnologie, JioPlatforms, care vrea să concureze cu Google, Amazon, Alibaba și Tencent, anunță CNN.

JioPlatforms este deja un ecosistem de aplicații, care oferă totul, de la cumpărături alimentare online la streaming video, care servește cele 388 de milioane de persoane abonate la rețeaua mobilă Reliance Jio din India.

Pe parcursul a câteva săptămâni, Ambrani a strâns 9 miliarde de dolari de la Facebook și un grup de investitori americani de top, pentru a alimenta următoarea fază a dominației sale asupra internetului din India, cu cea mai rapidă creștere din lume, pentru a deveni o compania tehnologică a lumii.

Care este scopul final al miliardarului asiatic

„Scopul final”, potrivit analistului Counterpoint Research, Tarun Pathak, este să devină totul pentru fiecare indian și să construiască o platformă indispensabilă pentru sute de milioane de clienți de internet.

Sub conducerea lui Ambani, Reliance Industries s-a transformat dintr-o companie petrolieră și energetică într-un conglomerat extins care include magazine de vânzare cu amănuntul, o companie de telecomunicații mobil, un număr de platforme digitale și multe altele.

Parteneriatul cu Facebook

Dar pentru a-și duce planurile la nivelul următor, Ambani avea nevoie de relații cu Silicon Valley, de aici parteneriatul său de 5,7 miliarde de dolari cu Facebook și serviciul global de mesagerie WhatsApp.

Acordul, care încă așteaptă aprobarea autorităților, arată că Ambani și Facebook încearcă să creeze un fel de platformă în care poți face totul, de la servicii bancare mobile, la mesagerie, la rețelele de socializare, la tot ceea ce este construit practic într-o singură platformă, cu alte cuvinte o versiune a serviciului WeChat al Tencent, din China, notează notează Mediafax.

Cumpărăturile alimentare online sunt prima țintă a parteneriatului, în condițiile în care alimentația reprezintă 70% din piața de vânzare cu amănuntul indiană, iar peste 90% din piață este neorganizată și condusă de mici afaceri de cartier și magazinele cunoscute sub numele de kirana din India. Se estimează că piața de vânzare cu amănuntul general se va dubla de la 676 miliarde dolari în 2018 la aproape 1.300 de miliarde de dolari până în 2025.