Home » D:News » Anomalia care slăbește câmpul magnetic al Pâmântului. Au loc evenimente în spațiu fără să știm

Autor: Ioana Matei 06.02.2020
Sursa foto: ESA

Noi date obținute prin satelit de Agenția Spațială Europeană (ESA) arată că misterioasa anomalie care slăbește câmpul magnetic continuă să evolueze. Cele mai recente observații arată că am putea să ne confruntăm în curând cu mai multe astfel de fenomene ciudate.

Planeta noastră are un câmp magnetic care se comportă ca un scut. Acesta protejează Terra de furtuni solare și radiații cosmice, pe lângă faptul că determină locația polilor magnetici. Astfel, orice reduce a forței sale este un eveniment important.

Un astfel de eveniment trebuie monitorizat îndeaproape pentru că asemenea schimbări ar putea avea consecințe semnificative asupra Pământului.

Anomalia care slăbește câmpul magnetic al Pâmântului

Anomalia Sud Atlantică (SSA) este o întindere vastă de intensitate magnetică redusă în câmpul magnetic al Terrei. Anomalia se întinde din America de Sud până în sud-vestul Africii.

Momentan nu avem de ce se ne îngrijorăm. ESA subliniază că cele mai semnificative evenimente la ora actuală sunt limitate la defecțiuni tehnice la bordul sateliților și navelor spațiale. Asemenea obiecte pot fi expuse la o cantitate mai mare de particule cu încărcătură electrică aflate în orbita joasă a Pământului. Acest lucru se poate întâmpla în timp ce obiectele trec prin SSA deasupra Americii de Sud și Oceanului Atlantic de Sud.

Câmpul magnetic al Pâmântului își pierde puterea

Totuși, magnitudinea anomaliei nu ar trebui să fie subestimată. În ultimele două secole, câmpul magnetic al Pământului a pierdut în jur de 9% din forța sa, spune ESA. Pierderea a fost sprijinită de o scădere a „puterii minime de câmp” a Anomaliei Sud Atlantice de la aproximativ 24,000 nanotesla la 22,000 nanotesla în ultimii 50 de ani.

Motivul precis pentru care acest lucru se întâmplă rămâne totuși un mister.

Cercetările arată că acest câmp magnetic al Pământului este într-o stare continuă de schimbare. La fiecare câteva sute de mii de ani (mai mult sau mai puțin), câmpul magnetic se sucește. Polii de nord și de sud se schimbă între ei.

Ce este într-adevăr sigur este că Anomalia Sud Atlanică nu stă pe loc. Încă din 1970, anomalia a tot crescut și s-a mișcat înspre vest cu o viteză de aproximativ 20 kilometri pe an.

„Provocarea este să înțelegem procesele din nucleul interior al Pământului care provoacă aceste schimbări”, au transmis cercetătorii, potrivit Science Alert.

Modul exact prin care anomalia se va dezvolta de acum înainte este necunoscut. Studiile anterioare sugerează că perturbările din câmpul magnetic ar putea fi evenimente care se vor repeta o dată la fiecare câteva sute de ani.

Astronomii au descoperit cum câmpul magnetic al Pământului supravieţuieşte furtunilor solare intense

Câmpul magnetic al Lunii s-a dezintegrat în urmă cu un miliard de ani

Ce s-ar întâmpla dacă ar dispărea câmpul magnetic al Pământului?

Un fenomen misterios al câmpului magnetic terestru a putut fi observat pentru prima dată