Home » D:News » Regenerarea părului, posibilă cu ajutorul microARN-ului

Regenerarea părului, posibilă cu ajutorul microARN-ului

MicroARN-ul joacă un rol important în regenerarea foliculilor, rădăcinile firelor de păr.
Publicat: 03.07.2020

Oamenii de știință de la Universitatea Carolina de Nord au prezentat un studiu în care dezvăluie faptul că microARN-ul, miR-218-5p, joacă un rol important în reglarea modului în care foliculii de păr se regenerează, notează Medicalxpress.

Creșterea părului depinde de sănătatea celule papilelor dermice, acestea controlând ciclule de dezvoltare a foliculilor. Cercetările recente privind căderea părului indică faptul că foliculii de păr nu dispar acolo unde apare chelia, ci doar se micșorează. Dacă celulele paile dermice ar putea fi crescute în acele zone, atunci foliculii s-ar putea recupera.

Rezultate spectaculoase

O echipă de cercetători a crescut mostre de celule ale papilelor dermice în medii bidimensionale, dar și în medii tridimensionale, care recreează mediul natural al respectivelor celule. Celulele crescute în medii tridimensionale au fost folosite asupra șoriceilor, aceștia prezentând o regenerare în proporție de 90% a suprafețelor de piele acoperite de păr în doar 15 zile.

„Celulele 3-D dintr-un eșafod de keratină au avut cele mai bune rezultate, deoarece sferoidul dîn care au fost crescute imită microambientul părului, iar schela de cheratină acționează ca o ancoră pentru a le menține acolo unde sunt necesare”, explică dr. Ke Cheng. membru al echipei.

„Dar, de asemenea, ne-a interesat modul în care celulele DP reglează procesul de creștere a foliculilor, așa că am analizat exosomii, în special, microARN-urile exosomale din acest microambient”, adaugă cercetătorul. Exozomii sunt mici saci creați de celule care joacă un rol important în comunicarea dintre celule, aceștia conțin microARN.

MicroARN-ul joacă un rol important în modul în care genele funcționează, ceea ce înseamnă că identificarea secvenței potrivite poate duce la găsirea unei modalități de regenerare a părului. Cercetătorii au descoperit că creșterea secvenței miR-218-5p a promovat creșterea foliculilor de păr, în timp ce a inhibarea a determinat pierderea funcției foliculilor.

Studiul Dermal exosomes containing miR-218-5p promote hair regeneration by regulating beta-catenin signaling a fost publicat în Science Advances.