Home » D:News » Airbus a dezvăluit trei concepte pentru avionul alimentat cu hidrogen

Airbus a dezvăluit trei concepte pentru avionul alimentat cu hidrogen

Airbus a dezvăluit trei concepte pentru avionul alimentat cu hidrogen
Avion cu design turboprop / Credit foto: Airbus
Publicat: 23.09.2020

Airbus a dezvăluit trei concepte vizuale pentru noile avioane cu „zero emisii” care vor fi alimentate cu hidrogen.

Constructorul aeronautic vrea să atragă atenţia publicului asupra ambiţiilor sale de a oferi zboruri cu „zero emisii”, în timp ce guvernele europene fac presiuni pentru o tehnologie pro mediu în planurile lor de recuperare post-COVID.

Airbus AIR.PA şi-a stabilit un termen limită până în 2035 pentru a pune în funcţiune o aeronavă comercială pe bază de combustibil care să nu genereze emisii de carbon. Iniţiativa „ZEROe” include concepte pentru două aeronave cu aspect convenţional şi un avion cu fuselaj integrat. Spre deosebire de avioanele normale, motoarele vor fi adaptate pentru a arde hidrogen lichid stocat în partea din spate a fuselajului.

Majoritatea hidrogenului utilizat astăzi este extras din gazele naturale, care creează emisii de carbon. Cu toate acestea, Airbus a spus că hidrogenul utilizat pentru aviaţie va fi produs din energie regenerabilă şi extras din apă cu electroliză. Acesta este un proces fără carbon dacă este alimentat cu energie electrică regenerabilă, dar în prezent procesul este unul costisitor.

Cele trei concepte, denumite “ZEROe”, pentru o aeronavă de zbor comercial

Un design turbofan (120-200 pasageri) cu o autonomie de zbor de 2.000+ mile nautice, capabile să efectueze zboruri transcontinentale și susținute de un motor modificat gaz-turbină pe hidrogen – și nu pe combustibil de avion, prin combustie. Hidrogenul lichid va fi depozitat și distribuit prin rezervoare plasate în spatele peretelui etanș de compartimentare spate.

Un design turboprop (până la 100 pasageri) utilizând un motor turbopropulor în locul unuia cu turboventilatoare, de asemenea susținut de combustie de hidrogen în motoare modificate gaz-turbină, capabile să efectueze zboruri de mai mult de 1.000 de mile nautice, fiind o opțiune excelentă pentru zboruri de scurtă durată.

Un design fuziune aripi/corp (până la 200 pasageri) un concept în care aripile fuzionează cu corpul aeronavei, cu o autonomie de zbor similară cu conceptul turbofan. Fuzelajul excepțional de lat oferă multiple opțiuni pentru depozitarea și distribuirea hidrogenului, dar și pentru dispunerea cabinei.

“Aceste concepte ne ajută să explorăm și să consolidăm designul și forma primei aeronave comerciale cu zero emisii din lume, pe care intenționăm să o operaționalizăm până în anul 2035,” a declarat Guillaume Faury, CEO Airbus.

Potrivit acestuia, „tranziția către hidrogen, ca sursă de putere principală pentru aceste concepte de avioane, va necesita acțiuni clare din partea întregului ecosistem aviatic”.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Șoferii Ford, avertizați să nu mai folosească adaptoarele gratuite de la Tesla
Șoferii Ford, avertizați să nu mai folosească adaptoarele gratuite de la Tesla
Câți dintre europeni susțin utilizarea Inteligenței Artificiale în poliție și armată?
Câți dintre europeni susțin utilizarea Inteligenței Artificiale în poliție și armată?
Avertismentul unui șef al serviciilor secrete: Inteligența Artificială va accelera radicalizarea online
Avertismentul unui șef al serviciilor secrete: Inteligența Artificială va accelera radicalizarea online
Noi specii din Triasicul târziu, scoase la lumină în statul american Arizona
Noi specii din Triasicul târziu, scoase la lumină în statul american Arizona
Europa a fost un lider în ceea ce privește salvarea naturii. Acum, regresul ar putea amenința progresul global
Europa a fost un lider în ceea ce privește salvarea naturii. Acum, regresul ar putea amenința progresul global
O descoperire surprinzătoare sub fundul mării. „Am fost surprinși pentru că nu știam că există acolo”
O descoperire surprinzătoare sub fundul mării. „Am fost surprinși pentru că nu știam că există acolo”
De ce copiii ar trebui să fie încurajați să se joace cu noroi?
De ce copiii ar trebui să fie încurajați să se joace cu noroi?
Studiu: simțul olfactiv uman este mai rapid decât se credea anterior
Studiu: simțul olfactiv uman este mai rapid decât se credea anterior
Test de cultură generală. Care țară nu are țânțari?
Test de cultură generală. Care țară nu are țânțari?
ProMotor anunță lansarea episodului 55 al „Podcast cu Prioritate” cu invitatul special George Buhnici
ProMotor anunță lansarea episodului 55 al „Podcast cu Prioritate” cu invitatul special George Buhnici
Misterul unei pitice cenușii, rezolvat după 29 de ani
Misterul unei pitice cenușii, rezolvat după 29 de ani
Cercetătorii vor să afle dacă într-adevăr poluarea provoacă demență
Cercetătorii vor să afle dacă într-adevăr poluarea provoacă demență
Industria auto europeană, în moarte clinică din cauza mașinilor electrice
Industria auto europeană, în moarte clinică din cauza mașinilor electrice
Egiptul, oficial liber de malarie. „Boala care i-a afectat pe faraoni aparține acum istoriei”
Egiptul, oficial liber de malarie. „Boala care i-a afectat pe faraoni aparține acum istoriei”
Culisele Proiectului Manhattan prin care americanii au pus capăt celui de-Al Doilea Război Mondial. Unul dintre inventatori a murit chiar în timpul experimentelor
Culisele Proiectului Manhattan prin care americanii au pus capăt celui de-Al Doilea Război Mondial. Unul dintre inventatori ...
O nouă tehnologie poate diagnostica demența în doar câteva secunde
O nouă tehnologie poate diagnostica demența în doar câteva secunde
Un șofer de Tesla a uimit internauții! Cât plătește pentru încărcarea mașinii?
Un șofer de Tesla a uimit internauții! Cât plătește pentru încărcarea mașinii?
De ce par uneori copiii neatenți? Un studiu arată că adulții au înțeles greșit comportamentul celor mici
De ce par uneori copiii neatenți? Un studiu arată că adulții au înțeles greșit comportamentul celor mici