Home » Stiinta » Cercetătorii au creat un dispozitiv care produce combustibil ”verde” din lumină solară, dioxid de carbon și apă

Adrian Popovici 08.26.2020
Cercetătorii au dezvoltat un dispozitiv care transformă lumina solară, dioxidul de carbon și apa într-un combustibil fără a necesita componente suplimentare sau electricitate.

O echipă de la Universitatea din Cambridge a realizat un dispozitiv care este considerat un pas semnificativ spre realizarea fotosintezei artificiale, un proces care imită capacitatea plantelor de a transforma lumina soarelui în energie. Se bazează pe o tehnologie avansată care transformă lumina solară, dioxidul de carbon și apa în oxigen și acid formic, un combustibil care poate fi depozitat și care poate fi utilizat direct sau transformat în hidrogen, notează Tech Xplore.

Cercetătorii explică faptul că dispozitivul lor reprezintă o nouă metodă pentru conversia dioxidului de carbon în combustibili curați. Dispozitivul wireless ar putea fi extins și utilizat în „fermele” energetice, instalații similare cu fermele solare care produc combustibil curat folosind lumina soarelui și apă.

Reducerea emisiilor de carbon

Folosirea energiei solare pentru a converti dioxidul de carbon în combustibil este o modalitate promițătoare de reducere a emisiilor de carbon și tranziție de la combustibilii fosili. Cu toate acestea, producerea acestor combustibili curați fără produse secundare nedorite se dovedește a fi încă dificilă”, explică dr. Qian Wang din cadrul Departamentului de Chimie al Universității Cambridge.

„Stocarea combustibililor gazoși și separarea produselor secundare pot fi complicate, vrem să ajungem la punctul în care putem produce un combustibil lichid curat care poate fi, de asemenea, ușor de depozitat și transportat”, adaugă prof. Erwin Reisner.

În timp ce „frunza artificială” folosește componente din celulele solare, noul dispozitiv nu necesită astfel de componente și se bazează doar pe fotocatalizatori încorporați pe o suprafață pentru a produce o așa-numită foaie de fotocatalizator. Foile sunt realizate din pulberi semiconductoare, care pot fi produse în cantități mari într-un proces tehnologic ușor și rentabil din punct de vedere economic.

Catalizatorul pe bază de cobalt care convertește dioxidul de carbon este ușor de realizat și relativ stabil. În timp ce această tehnologie va fi mai ușor de produs decât frunza artificială, eficiența acesteia trebuie îmbunătățită înainte de a putea fi luată în considerare orice aplicații comerciale Cercetătorii experimentează cu o serie de catalizatori diferiți pentru a îmbunătăți stabilitatea și eficiența procesului.

Studiul Molecularly engineered photocatalyst sheet for scalable solar formate production from carbon dioxide and water a fost publicat în Nature Energy.