Home » D:News » Câți dintre angajații români s-au simțit afectați emoțional de pandemia de COVID-19

Câți dintre angajații români s-au simțit afectați emoțional de pandemia de COVID-19

Câți dintre angajații români s-au simțit afectați emoțional de pandemia de COVID-19
Sursa foto: Pixabay
Publicat: 12.10.2020

Unul din doi angajați români recunoaște că gândurile neîncetate despre COVID-19 au făcut ca starea lor psihică să aibă de suferit, iar 23,6% că au fost chiar foarte afectați emoțional. Doi din trei sunt stresați de noile măsuri stricte pentru prevenirea răspândirii SARS-CoV-2, arată BestJobs.

Nevoiți să lucreze de acasă o perioadă mai lungă de timp, mai bine de 42% dintre intervievați pe platforma de recrutare online BestJobs au perceput sarcinile de serviciu extrem de stresante și dificile în această perioadă, în timp ce pentru 28% activitatea s-a desfășurat normal, fără să se fi simțit presați sau stresați acum mai mult decât în condiții obișnuite de lucru.

Pentru a-și păstra o stare mentală bună, 32% dintre respondenții la sondajul BestJobs spun că s-au odihnit și s-au relaxat mai mult, 25% au făcut plimbări lungi în aer liber, alți aproape 17% au făcut diverse activități împreună cu cei dragi, în timp ce 12% au făcut efort fizic mare, care i-a ajutat să rămână pozitivi și să nu se lase cuprinși de îngrijorare.

Principalele motive de neliniște pentru jumătate dintre angajați

Anxietatea și stresul în raport cu pandemia, cu starea lor de sănătate și a celor dragi sau cu situația incertă de la locul de muncă i-a determinat pe aproape 17% dintre angajații care au răspuns la sondajul BestJobs să ceară și ajutorul unui specialist pentru a-și menține sănătatea psihică. Alți 9% intenționează să apeleze și ei la această soluție în perioada următoare.

Starea psihică generală, situația profesională și deciziile financiare reprezintă principalele trei motive de neliniște pentru jumătate dintre angajați. Întrebați și ce i-a împiedicat să apeleze la serviciile unui consilier/terapeut până acum, 43,7% dintre respondenți au invocat lipsa timpului și/sau a banilor, iar 7,6% admit că au o reținere în acest sens, potrivit Mediafax.

Servicii de life & business coaching, consiliere sau psihoterapie pentru angajați

Nevoia pentru consiliere de specialitate există de mai multă vreme în piața din România, urmând modele deja testate și validate pe plan internațional, și a fost accentuată în contextul epidemiei de COVID-19. Astfel, tot mai multe companii iau în calcul soluții prin care să ofere angajaților servicii de life & business coaching, consiliere sau psihoterapie, ca beneficiu extra salarial.

În ultimele luni, prin platforma integrată Avocado.red, care conectează utilizatorii cu terapeuți, coachi și alte tipuri de specialiști și care este susținută de expertiza de peste 18 ani a BestJobs, au fost desfășurate 300 de sesiuni online de consiliere individuală, iar tendința este de creștere.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase