Home » D:News » Elevii se plâng că Ministerul Educației îi îngroapă în acte pentru orele online, în loc să asigure accesul la educație

Elevii se plâng că Ministerul Educației îi îngroapă în acte pentru orele online, în loc să asigure accesul la educație

Elevii se plâng că Ministerul Educației îi îngroapă în acte pentru orele online, în loc să asigure accesul la educație
Sursa foto: Unsplash
Publicat: 29.10.2020

Mai multe asociații ale elevilor cer Ministerului Educației să retragă noile declarații-angajament pentru elevi și părinți, susținând că sunt inutile: „În loc să ne îngropăm în acte fără valoare, ar fi ideal să lucrăm pentru ca accesul la educație să fie asigurat pentru toți elevii din România”.

Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM), Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE), alături de Federația Națională a Asociațiilor de Parinti-Învățământ Preuniversitar solicită ferm eliminarea noilor declarații-angajament pentru elevi și părinți.

Ministerul Educației și Cercetării a anuțat că au fost luate decizii privind desfășurarea activității în unitățile de învățământ, în sistem online. Una dintre aceste decizii a reprezentat introducerea unor declarații-angajament, documente ce ar trebui semnate de elevi și de părinții acestora, spun elevii.

O secțiune prin care elevii și părinții se obligă să nu înregistreze sau distribuie orele online

Declarațiile privesc desfășurarea activității didactice prin intermediul tehnologiei, precum și pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, dar și o secțiune prin care elevii și părinții se obligă să nu înregistreze sau distribuie orele online și să ia toate măsurile pentru a preveni astfel de acțiuni.

Asociațiile de elevi și FNAP-IP susțin că documentul nu este necesar, întrucât nu face altceva decât să amintească prevederile deja existente pe care elevii sunt obligați să le respecte ca parte a sistemului de educație. Mai mult, măsurile luate de autorități în aceste momente ar trebui să vizeze asigurarea accesului la educație și a bunei desfășurări a orelor de curs pentru elevii din întreaga țară. În acest moment, problemele cu adevărat importante în această situație rămân fără rezolvare.

„Dacă obligațiile erau prevăzute și anterior declarației, care mai este sensul?”

În acest sens, asociațiile de elevi din România și Federația Națională a Asociațiilor de Părinți solicită Ministerului Educației și Cercetării eliminarea celor două declarații pe propria răspundere pentru școala online, întrucât introducerea acestora este inutilă în contextul desfășurării orelor de curs la distanță, potrivit Mediafax.

„Dacă obligațiile erau prevăzute și anterior declarației, care mai este sensul? Cred că nu facem altceva decât să complicăm situația și să ne dăm peste cap pentru a strânge semnături fără rost. Să semneze declarația pentru școala online elevii fără dispozitive și internet? Eu aș face altceva acum decât să mă asigur că accesul la educație este asigurat și că orele se desfășoară peste tot în condițiile prevăzute de lege“, spune Andreea-Sabina Spătariu, președinte AEC.

„Aceste declarații-angajament nu sunt relevante în contextul în care conținutul acestui document este deja prevăzut în normele legislative actuale. În loc să ne îngropăm în acte fără valoare ar fi ideal să lucrăm pentru ca accesul la educație să fie asigurat pentru toți elevii din România în mod echitabil”, adaugă Ana-Maria Groza, vicepreședinte AEBI.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase