Home » D:News » Vaccinul anti-COVID din frunze de tutun poate fi testat pe oameni

Vaccinul anti-COVID din frunze de tutun poate fi testat pe oameni

Credit foto: Shutterstock
Publicat: 17.12.2020

Vaccinul candidat dezvoltat de British American Tobacco din frunze de tutun poate fi testat pe oameni, potrivit deciziei Autorității de reglementare a sănătății din SUA.

Vaccinul anti-COVID din frunze de tutun, dezvoltat de British American Tobacco, a fost aprobat pentru studii umane de către autoritatea de reglementare a sănătății din SUA, a declarat miercuri producătorul țigărilor Dunhill și Lucky Strike.

Înscrierea pentru studiu este așteptată să înceapă curând, cu rezultate cel mai probabil până la jumătatea anului 2021.

British American Tobacco a anunţat în aprilie că divizia sa americană de biotehnologie lucrează la dezvoltarea unui vaccin împotriva COVID-19 folosind proteine extrase din frunzele de tutun și va putea produce de la un milion până la trei milioane de doze pe săptămână dacă va avea sprijin, conform Reuters.

Aprobarea vine într-un moment în care Marea Britanie și Statele Unite au început să lanseze deja vaccinuri în ultimele două săptămâni.

Antigenul, introdus în plantele de tutun

„Trecerea la studii umane atât cu vaccinul nostru candidat anti-COVID-19, cât și cu vaccinul gripal sezonier reprezintă o etapă semnificativă”, a spus David O’Reilly, directorul cercetării științifice al BAT.

În aprilie, compania anunța că a clonat o porţiune din secvenţa genetică a coronavirusului şi a dezvoltat un antigen potenţial. Antigenul a fost apoi introdus în plantele de tutun pentru reproducere şi, odată ce plantele au fost recoltate, antigenul a fost purificat.

Plantele de tutun oferă potenţial pentru o dezvoltare mai rapidă şi mai sigură a vaccinului, în comparaţie cu metodele convenţionale”, spunea atunci compania.