Home » D:News » A fost creat tutunul fosforescent

A fost creat tutunul fosforescent

Credit foto: Shutterstock
Publicat: 04.05.2020
Un grup de cercetători din Rusia a reuşit să obţină prin inginerie genetică planta de tutun care străluceşte în întuneric.

Noul hibrid este perfect sigur pentru furnizarea materiei prime necesară producătorilor de ţigări, iar bioluminescenţa demonstrată ţine pe toată durata de viaţă a plantei.

Nu este clar exact cum foloseşte această caracteristică oamenilor, însă plantele de tutun create de startu-ul moscovit Planta şi Academia Rusă de Ştiinţe chiar strălucesc în întuneric şi sunt vizibile cu ochiul liber. Nu-ţi trebuie prea multă imaginaţie pentru a „vedea” câmpuri nesfârşite de plante de tutun care luminează verde-fosforescent sub cerul nopţilor de vară.

Aparent, bioluminescenţa este un produs secundar al convertirii acidului cafic în luciferină. Cu acest sistem, plantele generează lumină care este vizibilă pentru ochiul uman.

Potrivit cercetătorilor inovaţia poate fi folosită în scopuri de cercetare: „Prin permiterea emisiilor autonome de lumină, procesele dinamice din plante pot fi monitorizate, inclusiv dezvoltarea şi patogeneza, răspunsurile la condiţiile de mediu şi efectele tratamentului chimic”, au scris cercetătorii în lucrarea lor.