Home » D:News » Industria auto locală, în continuare afectată de criza microcipurilor

Industria auto locală, în continuare afectată de criza microcipurilor

Industria auto locală, în continuare afectată de criza microcipurilor
Sursa foto: Pixabay
Publicat: 28.07.2021

Industria auto locală rămâne afectată de criza microcipurilor. Dacia a mai adăugat o zi fără producţie.

Constructorii auto sunt tot mai afectaţi de lipsa componentelor electronice la nivel european, iar dincolo de constructori precum BMW sau Skoda care anunţă opriri de producţie şi tăieri de schimburi, şi Dacia continuă să ajusteze volumele în funcţie de evoluţie.

Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei şi lucrăm într-un ritm susţinut cu furnizorii noştri. Avem celule de criză la nivelul direcţiilor de Supply Chain şi Achiziţii şi implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni este întreruptă luni, 26 iulie“, au spus reprezentanţii Direcţiei Comunicare Dacia.

De partea cealaltă, Ford Craiova a revenit la o producţie de trei schimburi pe zi în luna iulie, după o perioadă în care a avut producţia limitată la două schimburi dar şi zile fără producţie, tot din cauza crizei microcipurilor.

Spre comparaţie, uzina Ford de la Craiova este alături de cea din Köln, Germania, cel mai puţin afectată de criza microcipurilor, în condiţiile în care alte uzine ale constructorului au chiar şi peste 20 de zile fără producţie în 2021, în timp ce la Craiova doar producţia din şase zile a fost tăiată. Decizia este luată de Ford astfel încât constructorul să protejeze modelele cele mai bine vândute, Puma şi Fiesta.

Înăspriri privind emisiile de CO2

Lipsa mirochipurilor loveşte industria auto după o serie de înăspriri ale normelor de poluare şi o limitare a emisiilor de dioxid de carbon la o medie de 95 g CO2/km per grup auto, pe lângă pandemie şi reducerea producţiei din 2020 care a determinat pierderi de miliarde de euro. Pierderile au venit când constructorii deja investeau masiv în electrificare.

Uzina Dacia a avut opt noi zile de şomaj tehnic în luna aprilie, după ce în februarie şi martie a avut cinci zile fără producţie tot din cauza lipsei componentelor electrice.

La acestea se adaugă alte opt zile din martie timp în care şi uzina Ford de la Craiova a fost oprită, tot din cauza lipsei de semiconductori. Uzina Dacia a pierdut atunci producţia a 16.900 de maşini sau peste 250 mil. euro valoare de piaţă, luând în calcul un preţ de 15.000 de euro cu TVA, potrivit Mediafax.

De asemenea şi Ford a oprit producţia de maşini şi de motoare timp de opt zile, începând cu data de 26 februarie, până în data de 10 martie, potrivit oficialilor companiei.

Ca urmare a problemei aprovizionării cu semiconductori, care afectează o mare parte din industria auto globală, în perioada 26 aprilie- 21 mai, Secţia de Producţie Vehicule de la Ford Craiova a operat în două schimburi (în loc de trei) la care s-au adăugat 6 zile fără producţie de vehicule, în data de 29 aprilie, respectiv în perioada 10- 14 mai, precum şi 10 zile fără producţie de motoare, în perioada 26 aprilie- 14 mai. În cazul Ford, uzina de la Craiova a fost printre cele mai puţin afectate la nivel mondial.

Asociaţia Constructorilor Auto din Germania, VDA, se aşteaptă ca industria auto să fie în continuare afectată atât pe termen scurt cât şi mediu. În plus, se aşteptă ca Germania să producă numai 3,6 milioane de maşini în 2021, cu 400.000 mai puţine decât estimările anterioare din cauza adâncirii crizei.

Şi BMW opreşte producţia temporar la uzina din Regensburg săptămâna aceasta, urmată de o vacanţă, iar reluarea este programată din data de 9 august.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
A fost descoperită o mutație genetică rară, nemaivăzută până acum la oameni
A fost descoperită o mutație genetică rară, nemaivăzută până acum la oameni
Cum a revoluționat Eddie Van Halen muzica rock? Unul dintre cei mai mari chitariști din istorie
Cum a revoluționat Eddie Van Halen muzica rock? Unul dintre cei mai mari chitariști din istorie
52 de ani de la Apollo 16, penultima misiune care a dus omul pe Lună. Urmăreşte istoria Apollo în şapte minute!
52 de ani de la Apollo 16, penultima misiune care a dus omul pe Lună. Urmăreşte istoria Apollo în şapte minute!
Regele Charles al III-lea este „mai bolnav decât lasă să se vadă”
Regele Charles al III-lea este „mai bolnav decât lasă să se vadă”
China și SUA ar trebui să fie parteneri, a declarat Xi Jinping
China și SUA ar trebui să fie parteneri, a declarat Xi Jinping
Resturile unei rachete abandonate în spațiul cosmic de 15 ani au trecut pe lângă un satelit japonez
Resturile unei rachete abandonate în spațiul cosmic de 15 ani au trecut pe lângă un satelit japonez
Un studiu arată că vitamina D ar putea crește rezistența la cancer
Un studiu arată că vitamina D ar putea crește rezistența la cancer
Galileo Galilei, omul care a schimbat cursul istoriei. „Și totuși, se mișcă!”
Galileo Galilei, omul care a schimbat cursul istoriei. „Și totuși, se mișcă!”
Criza climatică crește frecvența valurilor oceanice mortale, indică un studiu
Criza climatică crește frecvența valurilor oceanice mortale, indică un studiu
(P) Cum Poți Utiliza Camera de Inspecție în Viața de Zi cu Zi?
(P) Cum Poți Utiliza Camera de Inspecție în Viața de Zi cu Zi?
De ce au dispărut vânători-culegătorii din Europa?
De ce au dispărut vânători-culegătorii din Europa?
Sonda europeană Mars Express a observat „păianjeni” pe planeta Marte
Sonda europeană Mars Express a observat „păianjeni” pe planeta Marte
Prea multă mâncare nesănătoasă provoacă probleme de durată în creier
Prea multă mâncare nesănătoasă provoacă probleme de durată în creier
Test de cultură generală. Cum rămâne aprinsă torța Olimpică?
Test de cultură generală. Cum rămâne aprinsă torța Olimpică?
Un veteran NASA a inventat un propulsor care sfidează legile fizicii
Un veteran NASA a inventat un propulsor care sfidează legile fizicii
Experții avertizează că bolile transmise de țânțari se răspândesc în Europa din cauza crizei climatice
Experții avertizează că bolile transmise de țânțari se răspândesc în Europa din cauza crizei climatice
„Milioane” de lucruri frumoase spune Nicola, în EXCLUSIVITATE, la Altceva cu Adrian Artene
„Milioane” de lucruri frumoase spune Nicola, în EXCLUSIVITATE, la Altceva cu Adrian Artene
Reacția șefului TikTok după promulgarea legii care interzice aplicația în SUA
Reacția șefului TikTok după promulgarea legii care interzice aplicația în SUA