Home » D:News » Experiment eşuat al NASA. Peter, delfinul care s-a sinucis după ce a fost despărţit de instructorul său

Publicat: 26.09.2021
Sursa foto: IMDB

În 1965, NASA a ales un delfin pe nume Peter în cadrul noului său experiment care avea ca scop antrenarea acestuia să vorbească în limba engleză, însă proiectul a luat o turnură bizară.

Agenţia a angajat-o pe Margaret Howe Lovatt, cercetătoare în domeniul animalelor, pentru a-l învăţa pe delfin să vorbească. Se pare că lecţiile au avut loc într-un mediu semi-acvatic, timp de şase zile pe săptămână. Cu toate acestea, lecţiile de limba engleză, care s-au desfăşurat în izolare pentru sesiuni neîntrerupte, au luat o altă turnură.

După cum sugerează rapoartele, delfinul a dezvoltat sentimente faţă de Lovatt, deoarece îi plăcea să fie lângă dresorul ei. De fapt, relaţia dintre cei doi a devenit chiar fizică, conform mai multor surse media. Într-un interviu anterior acordat de Lovatt, aceasta îl descrisese pe Peter ca fiind un „pretendent obsedat” care o urmărea peste tot şi care devenea depresiv atunci când era separat.

Instructorul, acuzat că i-ar fi dat LSD delfinului

Oamenii de ştiinţă au testat nişte medicamente şi pe câteva animale, inclusiv pe delfini, în timp ce experimentul pe Peter era în curs de desfăşurare. Deşi doar câţiva erau autorizaţi să folosească drogul pe animale, Lovatt a fost acuzată că i-a injectat lui Peter LSD pentru a-l exploata în cadrul experimentului. Cu toate acestea, Lovatt a respins toate acuzaţiile şi şi-a continuat lecţiile cu Peter. Însă, comunitatea ştiinţifică a devenit din ce în ce mai nemulţumită de Lovatt, ceea ce a dus în cele din urmă la încetarea finanţării experimentului, potrivit RepublicWorld.

Întrucât experimentul s-a încheiat brusc, Peter a fost separat de Lovatt în Miami şi plasat într-un acvariu mai mic şi mai puţin luminat. Se pare că delfinul a suferit din cauza separării şi s-a sinucis, întrucât a încetat să mai respire şi s-a scufundat pe fundul acvariului.

Cazul delfinului Peter a scos la iveală un aspect important în ceea ce priveşte animalele captive. Citându-l pe Brian Palmer de la revista Slate, Science Times a declarat că determinarea sinuciderii animalelor este dificilă, deoarece necesită o colecţie de capacităţi cognitive de ordin superior. Pe de altă parte, Lori Marino, cercetător în neuroştiinţe comportamentale şi expert în delfini, a declarat că delfinii au capacitatea cognitivă de a planifica şi de a realiza o sinucidere.

Ziua în care ”fecioara din Orleans” a intrat în rândul sfinţilor
Israelul a anunțat relaxarea măsurilor la intrare în țară
Primul soldat rus care va fi judecat în Ucraina pentru crime de război
Veniturile din petrol ale Rusiei au crescut cu 50% în acest an
O nouă tehnologie revoluționară. Cel mai puternic laser cu raze X din lume este mai rece decât spațiul cosmic
Noi descoperiri dezvăluie milenii de utilizare a terenului preistoric de la Stonehenge. Ce au găsit arheologii?
Cum influențează Luna temperatura de pe Pământ?
Șoareci întineriți prin injecții cu lichid cerebral. Cum au reușit cercetătorii?
O specie de melc considerată dispărută a fost redescoperită în Tasmania
Săgeți cu pene uimitor de bine conservate, dezvăluite de topirea stratului de gheață din Norvegia
The Guardian: Giganții din petrol și gaze pregătesc „bombe de carbon”
Consumul de afine poate reduce riscul de demență, potrivit unui studiu
Microbii intestinali pot influența riscul și gravitatea unui atac cerebral
Ce se întâmplă cu nivelul zahărului din sânge atunci când bei alcool?
Misteriosul „sindrom al războiului din Golf“ a fost, în sfârșit, elucidat