Home » D:News » Experiment eşuat al NASA. Peter, delfinul care s-a sinucis după ce a fost despărţit de instructorul său

Redactia Descopera.ro 09.26.2021
Sursa foto: IMDB

În 1965, NASA a ales un delfin pe nume Peter în cadrul noului său experiment care avea ca scop antrenarea acestuia să vorbească în limba engleză, însă proiectul a luat o turnură bizară.

Agenţia a angajat-o pe Margaret Howe Lovatt, cercetătoare în domeniul animalelor, pentru a-l învăţa pe delfin să vorbească. Se pare că lecţiile au avut loc într-un mediu semi-acvatic, timp de şase zile pe săptămână. Cu toate acestea, lecţiile de limba engleză, care s-au desfăşurat în izolare pentru sesiuni neîntrerupte, au luat o altă turnură.

După cum sugerează rapoartele, delfinul a dezvoltat sentimente faţă de Lovatt, deoarece îi plăcea să fie lângă dresorul ei. De fapt, relaţia dintre cei doi a devenit chiar fizică, conform mai multor surse media. Într-un interviu anterior acordat de Lovatt, aceasta îl descrisese pe Peter ca fiind un „pretendent obsedat” care o urmărea peste tot şi care devenea depresiv atunci când era separat.

Instructorul, acuzat că i-ar fi dat LSD delfinului

Oamenii de ştiinţă au testat nişte medicamente şi pe câteva animale, inclusiv pe delfini, în timp ce experimentul pe Peter era în curs de desfăşurare. Deşi doar câţiva erau autorizaţi să folosească drogul pe animale, Lovatt a fost acuzată că i-a injectat lui Peter LSD pentru a-l exploata în cadrul experimentului. Cu toate acestea, Lovatt a respins toate acuzaţiile şi şi-a continuat lecţiile cu Peter. Însă, comunitatea ştiinţifică a devenit din ce în ce mai nemulţumită de Lovatt, ceea ce a dus în cele din urmă la încetarea finanţării experimentului, potrivit RepublicWorld.

Întrucât experimentul s-a încheiat brusc, Peter a fost separat de Lovatt în Miami şi plasat într-un acvariu mai mic şi mai puţin luminat. Se pare că delfinul a suferit din cauza separării şi s-a sinucis, întrucât a încetat să mai respire şi s-a scufundat pe fundul acvariului.

Cazul delfinului Peter a scos la iveală un aspect important în ceea ce priveşte animalele captive. Citându-l pe Brian Palmer de la revista Slate, Science Times a declarat că determinarea sinuciderii animalelor este dificilă, deoarece necesită o colecţie de capacităţi cognitive de ordin superior. Pe de altă parte, Lori Marino, cercetător în neuroştiinţe comportamentale şi expert în delfini, a declarat că delfinii au capacitatea cognitivă de a planifica şi de a realiza o sinucidere.

Tânără condamnată la închisoare pentru că s-a apropiat de un urs pentru a-l fotografia
Cu primul eșantion de pe Marte ambalat, Perseverance organizează misiunea de a-l aduce pe Pământ
Cea mai veche pereche de schiuri  din lume, găsită în zona înghețată din Norvegia
Cea mai veche pereche de schiuri din lume, găsită în zona înghețată din Norvegia
Un băiat din Michigan a găsit un dinte care aparține unui mastodont
O nouă descoperire despre Venus: există suficientă lumină solară care trece prin norii lui
LEONARD, robotul biped care poate merge pe sfoară și skateboard. Ce altceva mai poate face LEO?
HondaJet 2600, un nou concept de avion. Zboară la altitudini pe care nu le-au mai atins nicio aeronavă ușoară
Impactul unui război nuclear asupra atmosferei. Fumul ar distruge stratul de ozon și ar modifica clima
Imagini spectaculoase cu boncănitul cerbilor în pădurile Parcului Natural Apuseni, surprinse de Romsilva
Eco-anxietatea, teama de distrugere a mediului, afectează tot mai mulți tineri din întreaga lume
Top destinații exotice pentru Revelion. Ce preferă românii de sărbători?
Femeile eroine care au pilotat avioane pentru SUA în timpul celui de-al Doilea Război Mondial