Home » D:News » Greenpeace avertizează că efectele crizei climatice ne lovesc mai puternic și mai repede decât s-a anticipat

Publicat: 19.03.2022

Reprezentanții Greenpeace trag un semnal de alarmă și anunță că efectele crizei climatice sunt mai puternice și lovesc mai repede decât s-a anticipat inițial. Asta înseamnă că vor crește mortalitatea și riscul producerii unor cataclisme.

Potrivit Greenpeace, de la evaluarea anterioară, riscurile climatice se manifestă mai rapid și se vor agrava curând. Specialiștii constată că mortalitatea cauzată de inundații, secetă și furtuni a atins în ultimul deceniu o cotă alarmantă de 15 ori mai mare în regiunile extrem de vulnerabile, comparativ cu regiunile cu vulnerabilitate foarte redusă.

Raportul mai arată că schimbările climatice și evenimentele extreme asociate vor duce la o creștere semnificativă a îmbolnăvirilor și a deceselor premature.

Fenomenele meteorologice extreme, creșterea nivelului mării, insecuritatea alimentară, lipsa apei potabile și daunele societale asociate, precum și pierderile și daunele suferite de ecosisteme, vor crește cu fiecare fracțiune de grad de încălzire, au stabilit cercetătorii, potrivit Mediafax.

Schimbările climatice vor duce la o creștere semnificativă a îmbolnăvirilor și a deceselor

Războiul din Ucraina a ridicat o serie de chestiuni legate de securitatea energetică, pericolul energiei nucleare și dependența de combustibili fosili.

La o încălzire de 1,5°C, până la 14% dintre speciile ecosistemului terestru se vor confrunta, probabil, cu un risc foarte mare de extincție, consideră cercetătorii. Iar intervalul de timp în care se poate face ceva se tot micșorează.

„Intervalul de timp în care mai putem acționa se scurtează cu repeziciune. Ne apropiem de o perioadă decisivă. După 2040, în funcție de gradul de încălzire, schimbările climatice vor conduce la numeroase riscuri pentru sistemele naturale și umane. Alegerile societale implementate în deceniul următor vor fi decisive”, anunță cei de la Greenpeace.

Riscurile climatice se manifestă rapid și se vor agrava curând

Soluția este ca guvernele tuturor statelor să-și alinieze obiectivele și acțiunile climatice, în conformitate cu limita de încălzire de 1,5 °C, stabilită în cadrul Acordului de la Paris.

Asta înseamnă, printre altele, renunțarea la combustibilii fosili și la planurile noi de investiție în petrol, cărbune sau gaz. Acesta este deceniul critic pentru asigurarea unui viitor locuibil, echitabil și durabil, spun specialiștii.

„Trebuie să privim realitatea cu onestitate brutală. Mai multă încălzire aduce mai multe probleme, mai frecvente și mai intense, atât pentru noi, cât și pentru toate celelalte specii de plante și animale. O spune un grup de lucru format din 270 de oameni de știință care au analizat peste 34.000 de lucrări științifice și au revizuit peste 62.000 de comentarii. Veștile cu care vine acest raport sunt extrem de alarmante și ar trebui să mobilizeze acum autoritățile din lumea întreagă să renunțe la arderea combustibililor fosili și să protejeze până la 50% din zonele terestre, de apă dulce și oceanică a Pământului”, a declarat Vlad Cătună de la Greenpeace România.

Adevărul din spatele ”Nopţii cuţitelor lungi”, operaţiunea prin care Hilter şi-a eliminat toţi adversarii – VIDEO
Turismul spaţial ar putea anula eforturile de reparare a stratului de ozon
Avertisment de la cel mai înalt nivel. Europa ar putea rămâne fără gaze în sezonul rece
Astronomii au detectat bule produse de stelele muribunde în gazul interstelar al galaxiei noastre
Marius Tucă Show începe joi de la ora 20.00, live pe gandul.ro
Scurtă istorie a steagurilor de pirați. Care erau semnificațiile acestui simbol de temut?
Roverul Curiosity al NASA a surprins imagini uluitoare cu peisajul schimbător de pe Marte
Creierul caracatiței, mai asemănător cu cel al omului decât se credea. Cum și-au căpătat inteligența remarcabilă?
Studiu îngrijorător. Oceanul ar putea stoca mult mai puțin carbon decât am sperat
Cea mai mare adâncime la care a fost descoperită vreodată o epavă. Imagini cu distrugătorul american „Sammy B”
„Tehnologia militară care vede prin ziduri” tocmai a fost creată în Israel
Un studiu susține că sindromul impostorului nu ține cont de vârstă sau inteligență
Răcirea pasivă a locuințelor în perioadele caniculare este eficientă, spun cercetătorii
Cancerul mamar se răspândește mai agresiv noaptea, arată un nou studiu
Test de cultură generală. În ce direcție curge Dunărea?
Marte are atât de multă radiație, încât orice semn de viață ar fi îngropat adânc sub suprafață
Cât de realist este planul UE de a reduce la jumătate utilizarea pesticidelor?
Caniculă și disconfort termic în România. Ce temperaturi au anunțat meteorologii?