Home » D:News » Lansarea pe orbită cu o centrifugă uriașă ar fi fatală pentru oameni, au spus reprezentanții SpinLaunch

Publicat: 06.06.2022

Având un nume pe măsură, compania de tip start-up SpinLaunch a lucrat în direcția lansării de sateliți pe orbită prin intermediul unei centrifuge uriașe – cunoscută generic drept tun cinetic – vreme de mai bine de un deceniu.

Din păcate, se pare că lansarea oamenilor în această manieră și cu ajutorul acestui tun uriaș ar reprezenta un adevărat coșmar pentru astronauți, precizează New Scientist.

În timpul unui tur al complexului, reporterul de la publicația mai sus amintită, Leah Crane, a întrebat într-o manieră „cât se poate de glumeață” dacă ar fi posibil de trimis o persoană în spațiu prin acest mod.

Centrifuga uriașă creată de SpinLaunch

„Au spus că nu”, a notat aceasta. „Sistemul poate să fie aplicat doar pentru sateliți, pentru că forțele gravitaționale implicate în cadrul procesului de lansare ar fi fatale pentru om”. Acestea fiind spuse, reprezintă încă o viziune interesantă pentru călătoriile în spațiu. Din cauza prețurilor imense pentru combustibilul de rachetă, trimiterea sateliților pe orbită nu este deloc ieftină.

Fondată în 2014, centrifuga uriașă a companiei – care în prezent este testată în deșertul New Mexico – este creată pentru a roti încărcăturile la viteze foarte mari înainte de a le lansa pe orbită într-un proces cu o velocitate mare, într-o încercare de a demonstra o alternativă mult mai ieftină la propulsia chimică.

„Cea mai complexă, costisitoare și poluantă parte a unei lansări spațiale este reprezentată de rachetă”, spune Mark Sipperley, directorul tehnic al companiei, indică Futurism.

Procesul este unul complex

Trimiterea pe orbită a componentelor electronice sensibile cu ajutorul energiei cinetice nu este deloc o sarcină ușoară. SpinLaunch are intenția de a crea un accelerator spațial funcțional până în 2025 și care va avea de trei ori mărimea modelului din prezent – un deziderat ambițios, pentru că cel actual este deja mai mare decât Statuia Libertății.

Dar cu ajutorul contractelor proaspete ale companiei cu Pentagonul și NASA, se pare că aceste entități puternice văd deja potențialul acestui proiect. Din nefericire, nu poate să fie folosită și pentru astronauți, pentru că trimiterea oamenilor în spațiu este în continuare un proces extrem de costisitor.

Trimis în spațiu de o centrifugă uriașă? Ideea absolut amețitoare a unui start-up