Home » Știință » Imagini uimitoare de la satelitul GOES-18 cu Pământul. Cum arată planeta noastră de pe orbită?

Credit foto: NASA/Kevin O'Connell; Kevin Dav
Publicat: 20.05.2022

Pe 11 mai 2022, Administrația Națională Oceanică și Atmosferică – NOAA a făcut publice primele imagini ale emisferei vestice captate de satelitul GOES-T (Satelitului de Mediu Operațional Geostaționar).

Ulterior, denumit GOES-18, instrumentul Advanced Baseline Imager (ABI) al satelitului, a efectuat mai multe imagini spectaculoase cu Pământul, arată SciTechDaily.

Lansat de NASA în data de 1 martie, GOES-18 s-a ridicat în jurul orei 23:38 (ora României) de la Complexul de Lansare 41 al Stației Forțelor Spațiale Cape Canaveral, Florida.

Imagini inedite cu Pământul de la GOES-18

Instrumentul ABI poate observa planeta noastră pe 16 canale diferite, fiecare dintre acestea măsurând energia diferitelor lungimi de undă, dar și spectrul electromagnetic, toate acestea pentru a obține mai multe informații despre atmosferă, sol și ocean.

GOES-18 face parte dintr-o familie de sateliți meteorologici construiți în baza parteneriatului dintre NOAA și NASA – parteneriat existent încă din 1975. NASA se ocupă în general de schița, construirea și lansarea sateliților, iar NOAA are sarcina de a-i manevra pe orbită.

Sateliți meteorologici mult mai performanți

ABI este instrumentul principal care se găsește pe GOES-18, fiind cel care oferă principalele imagini și informații folosite pentru prognozele meteorologice din Statele Unite ale Americii.

De asemenea, instrumentul ABI scanează Pământul de cinci ori mai repede decât generațiile anterioare de sateliți din clasa GOES, având o rezoluție de până la patru ori mai mare și de trei ori numărul de canale disponibile.

GOES-18 mai are în arsenal și un sistem GLM – Geostationary Lightning Mapper, precum și o mulțime de alte instrumente necesare pentru monitorizarea condițiilor meteorologice spațiale.

Cine sau ce a făcut „ușa de pe Marte”, recent descoperită de NASA?

Eta Aquaridele își ating punctul maxim. Cum și când poate fi văzută „ploaia de meteori”?

Stația Spațială Internațională a virat din nou pentru a evita resturile unui satelit distrus de ruși