Home » D:News » NASA va lansa rachete pentru studii științifice din nordul Australiei

NASA va lansa rachete pentru studii științifice din nordul Australiei

Foto: NASA/ Joel Kowsky
Publicat: 11.06.2022

NASA va lansa trei rachete în decurs de câteva săptămâni din nordul Australiei pentru cercetări științifice, au anunțat autoritățile, marcând astfel prima dată când agenția spațială va lansa rachete de la o instalație comercială din afara Statelor Unite.

Guvernul australian a acordat aprobarea de reglementare pentru ca rachetele să fie lansate de la centrul spațial privat Equatorial Launch Australia (ELA) din Arnhem, a declarat premierul Anthony Albanese.

„Acesta este un proiect cu adevărat interesant”, a declarat Albanese în timpul unei conferințe de presă la Darwin, capitala Teritoriului de Nord. „Ideea că NASA este direct implicată aici, în Australia, ar trebui să fie un motiv de mândrie pentru toți australienii”.

Prima rachetă va fi lansată pe 26 iunie

Misiunile NASA vor investiga fenomene de heliofizică, astrofizică și științe planetare care pot fi observate doar din emisfera sudică. Prima rachetă va fi lansată pe 26 iunie, în timp ce celelalte sunt planificate pentru 4 și 12 iulie, scrie Reuters.

Aproximativ 75 de membri ai personalului NASA se vor afla în Australia pentru acest eveniment, a declarat premierul. Lansările vor fi primele efectuate de agenția spațială americană din Australia din 1995.

Guvernul Teritoriului de Nord a sprijinit proiectul încă de la început, investind 5 milioane de dolari australieni (3,6 milioane de dolari) pentru dezvoltarea Centrului Spațial Arnhem, a declarat compania.