Home » D:News » Cât de mult au crescut comenzile online în primele șase luni ale anului?

Cât de mult au crescut comenzile online în primele șase luni ale anului?

Cât de mult au crescut comenzile online în primele șase luni ale anului?
Credit foto: Shutterstock
Publicat: 26.08.2022

Numărul de comenzi online plasate în primele șase luni ale anului a crescut cu peste 10%, iar valoarea medie a comenzilor a fost cu 8% mai mare față de cea înregistrată anul trecut, arată un studiu realizat de o platformă de eCommerce.

Potrivit unui comunicat al MerchantPro, impactul conflictului din Ucraina s-a reflectat mai întâi în achizițiile clientului final, care au scăzut brusc, cu peste 20% în ultima săptămână din februarie. Chiar în aceste condiții, la nivel de lună s-a înregistrat o creștere de aproape 15% în numărul tranzacțiilor încheiate și o creștere de peste 30% în valoarea acestora.

Trendul ascendent a fost mai temperat în următoarele luni, însă s-a menținut la o valoare medie de 11%. Cea mai redusă creștere s-a înregistrat în martie, pe fondul incertitudinilor geo-politice, iar cea mai mare în luna mai, când numărul comenzilor plasate la nivelul celor peste 1.500 de magazine ce folosesc platforma a crescut cu 24% comparativ cu mai 2021.

Valoarea medie a comenzilor online a fost de 52 de euro

O creștere s-a observat și în media comenzii, dar și în valoarea totală a acestora, care a crescut cu peste 20% în februarie-august, comparativ cu perioada similară din 2021.

Valoarea medie a comenzilor a fost de 52 de euro, o creștere de 8% față de anul precedent.

„Era de așteptat ca actualul context politico-economic să aibă un impact asupra economiei globale și asupra eCommerce-ului din România, iar efectele s-au observat mai întâi la nivelul clientului final, care a încetinit brusc ritmul achizițiilor, însă pentru o perioadă scurtă de timp. Apoi se poate observa impactul dinamicii prețurilor globale, scumpirile la transporturi, utilități, materii prime care se reflectă în valoarea totală a comenzilor, ce a crescut într-un ritm mai accentuat decât tranzacțiile. Este însă evident că românii rămân fideli comportamentului de consum digitalizat adoptat în ultimii doi ani, apelând tot mai des pentru achiziții la magazinele online”, a declarat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

O tendință de consolidare a prezenței online

La nivelul comercianților, mai ales în ultimele trei luni, marcate organic de o temporizare a comenzilor pe fondul perioadei de vacanță, s-a remarcat o tendință de consolidare a prezenței online în zona de backend, cu optimizări și automatizări ce pregătesc magazinele pentru perioade de vârf – sezonul reducerilor, Black Friday și sărbătorile de iarnă.

Astfel, la nivelul magazinelor de pe platformă s-au înregistrat tot mai multe solicitări de automatizare a proceselor, optimizarea fluxului de back-office, integrări ERP, creșterea vitezei de încărcare a site-ului, cu impact direct în economia business-ului, în conversie și retenție.

Redactia Descopera.ro
Redactia Descopera.ro
Descopera.ro este un portal de stiinta, tehnologie, natura si calatorii care isi propune sa fie cel mai mare site de popularizare a stiintelor si de cultura generala din Romania. Sub sloganul E LUMEA TA!, DESCOPERA.RO aduce zilnic ultimele stiri din cele mai fascinante domenii stiintifice, investigh... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase