Home » D:News » „Momente de drăgălășenie” cu o căprioară și doi ieduți, surprinse de Romsilva

„Momente de drăgălășenie” cu o căprioară și doi ieduți, surprinse de Romsilva

Credit foto: APNSCC/Romsilva
Publicat: 28.08.2022

Reprezentanții Romsilva au împărtășit recent „momente de drăgălășenie”, dezvăluind imagini inedite cu o căprioară și doi ieduți în Parcul Național Semenic- Cheile Carașului.

„O căprioară cu doi ieduți poposesc pentru câteva clipe într-o poieniță cu iarbă verde și grasă, cercetează atent împrejurimile și purced mai departe, prin fața camerei de monitorizare”, au transmis reprezentanții Romsilva.

„Căprioarele dau naştere unui număr de 1 până la 3 iezi, iar aceștia sunt complet neajutoraţi în primele câteva zile şi depind în totalitate de mama lor în primele săptămâni de viață, timp în care stau ascunși, dar apoi de dezvoltă rapid, dublându-și greutatea după câteva săptămâni”, au adăugat reprezentanții Romsilva.

Cu ce se hrănește căprioara?

Căprioara este un mamifer din familia Cervidae care trăiește în pădurile de șes și munte. Are o lungime în jur de un metru și o înălțime de până la 80 de centimetri. Are picioare lungi și subțiri, gâtul ușor alungit, iar culoarea blănii variază în funcție de anotimp, potrivit Romsilva.

Se hrănește cu muguri, ghindă, jir și rugi de mure.

Romsilva – Parcul Național Semenic- Cheile Carașului are o fauna bogată, aici regăsindu-se 672 de specii, din care 80 protejate de convenții internaționale, între care lupi și râși, jderi, pisici sălbatice, mistreți, cerbi și căprioare, precum și numeroase specii de păsări, amfibieni, pești și reptile.