Home » D:News » Încă un satelit din misiunea Artemis I a fost pierdut

Încă un satelit din misiunea Artemis I a fost pierdut

Publicat: 10.12.2022

Pe 16 noiembrie, sonda spațială Orion, fără echipaj, a NASA a lansat o suită de zece sateliți diferiți, mici sateliți meniți să îndeplinească sarcini de la fotografiarea suprafeței Lunii până la studierea efectelor radiațiilor spațiale. Recent, un alt satelit din misiunea Artemis I s-a pierdut.

În această misiune nu totul a decurs conform planului, demonstrând fiabilitatea dubioasă a sateliților „CubeSats” ieftini, dar fragili. NASA a anunțat că echipele au pierdut contactul cu un alt satelit din misiunea Artemis I, care trebuia să studieze particulele solare, pe nume CuSP, o misiune interplanetară concepută pentru a studia efectele pe care le are radiația Soarelui asupra Lunii.

În momentul redactării acestui articol, numărul de sateliți pierduți în timpul misiunii Artemis I a NASA a ajuns la 4: o reamintire nefericită a dificultăților implicate în desfășurarea și menținerea contactului la sute de mii de kilometri distanță cu sateliții minusculi care au doar o fracțiune din masa sateliților tradiționali.

S-a pierdut încă un satelit din misiunea Artemis I

Informația vine după ce NASA a pierdut contactul cu Near-Earth Asteroid Scout (NEA Scout), o navă spațială solară menită să studieze un mic asteroid numit 2020 GE, la scurt timp după desfășurare.

Planul era ca NEA Scout să desfășoare o velă solară masivă de 924 de metri pătrați pentru a ajunge la asteroid în aproximativ un an, dar comunicațiile nu au fost încă restabilite.

Cubesatul OMOTENASHI din Japonia, care a fost conceput pentru a demonstra noi metode ieftine de aselenizare și de explorare a Lunii, a putut inițial să ia contact cu echipele la sol. Dar doar câteva zile mai târziu, echipa a pierdut toate comunicațiile.

Un al patrulea cubesat, construit de o echipă de entuziaști ai spațiului numită Team Miles, care a câștigat Provocarea CubeQuest a NASA, a fost menit să demonstreze un nou sistem de propulsie hibrid. Dar misiunea a „tăcut” și de atunci a fost presupusă pierdută, scrie Futurism.

Ce se întâmplă cu ceilalți sateliți ai misiunii?

Alte misiuni cubesat lansate de Artemis I s-au descurcat mai bine. De exemplu, NASA și demonstratorul ArgoMoon al Agenției Spațiale Italiene au trimis înapoi imagini incredibile cu partea îndepărtată a Lunii.

Satelitul BioSentinel al NASA și-a început cu succes investigația asupra modului în care drojdia și alte microorganisme similare sunt afectate de radiații în timpul misiunilor de lungă durată în spațiu.

Faptul că doar 6 din 10 misiuni cubesat supraviețuiesc implementării poate suna ca o rată de succes tristă, dar având în vedere gradul de complexitate implicat, nu este tocmai surprinzător.

Un asteroid a lovit planeta Marte cu asemenea forță încât ar fi cauzat un mega-tsunami