Home » D:News » Au fost lansate primele cămăşi pe bază de plante

Au fost lansate primele cămăşi pe bază de plante

Foto: Shutterstock
Publicat: 21.04.2023

Lululemon Athletica a lansat ceea ce numeşte primele sale produse din nailon din surse regenerabile, pe bază de plante. Producătorul de îmbrăcăminte pentru atletism încearcă să atragă consumatorii să cumpere îmbrăcăminte mai durabilă.

Compania cu sediul în Vancouver a anunţat pe 18 aprilie lansarea noului material, despre care a spus că a fost obţinut din „fermentarea zaharurilor din plante în blocurile chimice folosite pentru a face nailon”.

Produsele fac parte din parteneriatul său cu compania de materiale durabile Genomatica, Inc., în care Lululemon deţine un pachet din 2021.

Companiile au înlocuit petrolul din ţesătură cu plante

Companiile au înlocuit petrolul din ţesătură cu plante, actualizând metoda veche de zeci de ani de producţie a nailonului, a spus Lululemon. Peste 8,7 milioane de tone de nailon, care este fabricat din materiale sintetice, sunt produse în fiecare an, potrivit Financial Times.

„Lucrăm la nailon pe bază de plante împreună cu partenerul nostru Geno de aproape doi ani”, a declarat Esther Speck, vicepreşedinte senior Lululemon, într-un comunicat de presă.

Brandul a descris cămăşile cu noul material ca fiind „de înaltă calitate” şi că are aceeaşi senzaţie ca materialul uşor şi cu uscare rapidă din ţesăturile pe care le oferă Lululemon.

Primelor produse din nailon pe bază de plante

Lansarea primelor sale produse din nailon pe bază de plante face parte din „călătoria companiei către zero net ”, a spus Speck. Compania şi-a lansat pentru prima dată agenda de impact asupra mediului în toamna anului 2020, incluzând obiectivul de a face 100% din produsele sale cu materiale durabile până în 2030.

Christophe Schilling, directorul executiv şi fondatorul Geno, a declarat că parteneriatul cu Lululemon va perturba piaţa de nailon de 22 de miliarde de dolari şi va accelera tranziţia materialelor durabile.

„Acesta este doar începutul”, a spus Schilling.

În afară de Lululemon, startup-ul a colaborat cu alte companii pentru a produce materialul în ultimul an, inclusiv compania de textile Aquafil şi producătorul de materiale Covestro.