Home » D:News » Sute de păsări au murit pe coasta Pacificului din cauza fenomenului El Niño

Sute de păsări au murit pe coasta Pacificului din cauza fenomenului El Niño

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 18.06.2023

Sute de păsări au murit în Mexic, pe coasta Pacificului. Specialiștii spun că de vină este fenomenul El Niño care a dus la încălzirea apei din ocean.

Aproximativ 300 de păsări din diferite specii au fost găsite moarte de-a lungul coastelor statelor vestice Chiapas, Oaxaca, Guerrero, Michoacan, Jalisco, Sonora și Baja California Sur.

Inițial, autoritățile au crezut că este vorba despre un focar de gripă aviară. Ulterior, specialiștii mexicani au stabilit că, probabil, decesele au fost provocate de încălzirea oceanelor ca urmare a fenomenului El Niño.

El Nino este în curs de desfășurare

Fenomenul natural periodic, care durează de la câteva luni la câțiva ani, încălzește Oceanul Pacific, alimentând ciclonii tropicali, inundațiile și precipitațiile din America și din alte părți.

Administrația Națională Oceanică și Atmosferică a SUA (NOAA) a declarat la începutul lunii iunie că un episod El Nino este în curs de desfășurare.

Oamenii de știință spun că în acest an fenomenul este îngrijorător deoarece, din cauza schimbărilor climatice, ar putea ridica temperaturile până la un nivel record. Aerul și apa calde perturbă ecosistemele și pun în pericol specii întregi, precizează specialiștii.