Home » D:News » Biodiversitatea uimitoare a faunei din Lunca Mureșului, surprinsă în imagini de Romsilva

Credit foto: Regia Națională a Pădurilor - Romsilva
Publicat: 16.11.2023

Reprezentanții Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva au dat publicității mai multe imagini din Parcul Natural Lunca Mureșului în care pot fi observate numeroase animale sălbatice.

„Biodiversitatea faunistică din Parcul Natural Lunca Mureșului, surprinsă de o cameră de supraveghere instalată de colegul nostru Irinel Oberșan, în scopul monitorizării animalelor sălbatice din aria naturală protejată. În imagini se pot observa mai multe mamifere, în același loc, în perioade diferite de timp”, arată mesajul Romsilva ce a însoțit fotografiile.

Cea mai importantă zonă umedă din partea de vest a României

Parcul Natural Lunca Mureșului este cea mai importantă zonă umedă din partea de vest a României, situat în aval de municipiul Arad, fiind unul dintre cele 22 parcuri naționale și naturale administrate de Romsilva.

Are o suprafață de 17.455 de hectare, de-a lungul râului Mureș. Lunca Mureșului Inferior este un ecosistem tipic zonelor umede, cu păduri aluviale, ape curgătoare și lacuri, zăvoaie și șleauri de câmpie, fiind un important loc de cuibărire pentru aproximativ 200 de specii de păsări, multe din ele strict protejate.