Home » Natură » Reintroducerea speciilor sălbatice „nu este o prioritate” pentru Guvernul Marii Britanii

Publicat: 01.11.2023

Reintroducerea speciilor sălbatice precum castorii în Anglia nu mai este o prioritate, a declarat Guvernul britanic în fața criticilor grupurilor de susținători ai animalelor sălbatice.

În ultimii ani, animalele și plantele au fost reintroduse de către organizații caritabile, ca parte a eforturilor de a restabili biodiversitatea epuizată a țării. Un raport recent arată că una din șase specii din Regatul Unit este în pericol de dispariție.

Guvernul a spus că se concentrează pe restaurarea habitatului și pe poluare. În septembrie, peste 60 de organizații de conservare au raportat o scădere semnificativă a speciilor din cauza extinderii agriculturii și din cauza efectelor schimbărilor climatice.

Fermierii și organizațiile caritabile pentru viața sălbatică au luat măsuri în ultimii ani pentru reintroducerea speciilor sălbatice dispărute sau rare Anglia, cum ar fi castorii, păianjenii Eresus sandaliatus și găile roșii.

Reintroducerea speciilor sălbatice nu este o prioritate pentru Guvernul britanic

Deși guvernul a permis acest lucru, Comisia pentru Mediu, Alimentație și Afaceri Rurale, un grup de parlamentari multi-partid, a concluzionat în iulie că există o absență a planurilor pe termen lung privind modul de gestionare a acestui lucru.

Ca răspuns, Guvernul a spus acum că „reintroducerea speciilor nu este o prioritate”, citează BBC.

În scrisoarea adresată comitetului, care a fost făcută publică recent, Guvernul a transmis că se concentrează pe creșterea biodiversității, dar prin restaurarea habitatului și reducerea presiunilor cauzate de poluare. Departamentul de mediu al Guvernului a fost cercetat pentru că nu a făcut mai multe pentru a preveni deversarea apelor uzate și alte forme de poluare în apele din Anglia.

Sir Robert Goodwill, președintele Comitetului, a declarat pentru BBC că este „dezamăgit” de răspunsul  Guvernului, având în vedere că speciile erau deja în curs de a fi reintroduse. Aducerea înapoi a speciilor dispărute este o problemă controversată; Sir Robert a spus că, deși fermierii și proprietarii de terenuri par să susțină demersul în general, există riscuri la reintroducerea de noi specii și, fără o orientare clară, ar putea apărea probleme.

Beneficiile reintroducerii speciilor

Un studiu recent a arătat că barierele fluviale similare cu cele construite de castori pot proteja comunitățile expuse riscului de inundații. Dar au existat și cazuri documentate din Europa în care castorii și-au construit baraje în locuri care au deteriorat culturile și au modificat râurile. Iar în prezent, castorii au ajuns în râurile din Anglia fără ca Guvernul britanic să confirme dacă au statut de specie protejată, așa că fermierii nu știu cum să îi gestioneze.

„Avem locuri precum Somerset Levels și Fens din Lincolnshire unde, dacă nu protejăm cursurile de apă (de castori), acolo am putea vedea inundații”, a spus Sir Robert.

„Reintroducerea speciilor sălbatice trebuie să facă parte din arsenalul Guvernului Regatului Unit pentru combaterea pierderii naturii și a schimbărilor climatice, este uimitor că nu există nicio strategie pentru a face acest lucru”, a declarat Joan Edwards, directoare de politici la The Wildlife Trusts.

Ea a spus că există dovezi clare ale impactului pozitiv al castorilor, în special asupra pământului.

„Întoarcerea castorilor sălbatici poate ajuta la recrearea zonelor umede pierdute, cu un efect secundar care le aduce beneficii și altor animale sălbatice, incluzând insecte, nevertebrate și păsări. Castorii încetinesc, de asemenea, curgerea apei, ceea ce poate reduce riscurile de inundații pentru orașe și sate”, a spus ea.

Ce trebuie făcut înainte de reintroducerea speciilor sălbatice?

Thérèse Coffey a fost intervievată de către comisie. „A trebuit să fac prioritizări și vă pot asigura că reintroducerea speciilor nu este una dintre prioritățile mele principale și, prin urmare, ne-am îndepărtat de asta. În cele din urmă avem o gamă mai largă de activități și trebuie să alegem unde ne putem pune resursele”, i-a spus ea comitetului.

Dar Sir Robert a spus că, fără unele dintre măsurile în vigoare pe care comitetul le-a recomandat, Guvernul ar putea fi nevoit să cheltuie mai mulți bani pentru a compensa fermierii pentru daunele aduse culturilor lor din cauza speciilor reintroduse sau a inundațiilor.

Comitetul a cerut: o listă de specii prioritare pentru reintroducere; o evaluare a riscului fiecărei specii și planuri de management adecvate; o mai bună implicare a comunității pentru cei care trăiesc și lucrează în apropierea noilor specii.

Sunetul care sperie animalele din Africa mai rău decât răgetul leilor și focurile de armă