Home » D:News » Un nou vaccin împotriva HIV a avut rezultate promițătoare

Un nou vaccin împotriva HIV a avut rezultate promițătoare

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 24.05.2024

Oamenii de știință au făcut un important pas înainte în eforturile de a dezvolta un vaccin eficient împotriva HIV. Un studiu clinic de mici dimensiuni a testat un nou vaccin experimental denumit DHVI și rezultatele inițiale sunt încurajatoare.

Cercetătorii de la Duke Human Vaccine Institute au reușit să inducă formarea de anticorpi speciali, cunoscuți sub numele de anticorpi neutralizanți cu spectru larg sau bnAbs. Acești anticorpi au capacitatea de a recunoaște și neutraliza numeroase tulpini de HIV, ceea ce ar putea deveni cheia unui viitor vaccin eficient.

Până acum, generarea bnAbs la oameni a reprezentat o reală provocare pentru experți. Însă noul vaccin experimental, DHVI, a reușit această performanță la mai mulți participanți, după administrarea a două doze, notează ndtv.com.

Răspunsuri imune puternice, cu o rată de răspuns de 95%

Studiul, publicat de jurnalul Cell, arată că este posibil să se inducă bnAbs prin vaccinare, neutralizând chiar și cele mai dificile tulpini de HIV, a declarat autorul principal, dr. Barton F. Haynes. „Este un pas crucial, deși suntem încă departe de a obține un vaccin finalizat”.

În prima fază, au fost testați 20 de participanți sănătoși. Cincisprezece au primit două doze, iar cinci au primit trei doze. Vaccinul a arătat răspunsuri imune puternice, cu o rată de răspuns de 95% și o rată de răspuns de 100% a celulelor T CD4+ după două doze. De asemenea, a indus anticorpi de neutralizare generală.

Studiul a fost întrerupt după ce un participant a avut o reacție alergică care nu i-a pus viața în pericol, probabil din cauza unui aditiv.