Home » D:News » O noua modalitate de a combate radicalii liberi

O noua modalitate de a combate radicalii liberi

Publicat: 25.02.2008
Cercetatorii americani au identificat o enzima capabila sa influenteze productia de proteine-cheie in combaterea stresului oxidativ.

Oxigenul, se stie, constituie un element fundamental pentru viata noastra, dar in interiorul organismului uman da loc la reactii ce creeaza radicalii liberi, molecule capabile sa distruga celulele. Acum insa, cercetatorii de la Universitatea din Wisconsin-Madison (Statele Unite) au descoperit o noua modalitate de a combate stresul oxidativ. Studiul, publicat in revista Nature, ar putea duce la dezvoltarea de noi strategii de lupta impotriva cancerului si a bolilor degenerative sau de incetinire a procesului imbatranirii celulelor. “Am descoperit o cale complet noua ce regleza sinteza de enzime-cheie in multe patologii”, a declarat farmacologul Richard Anderson, cel care a condus studiul.  El si colegii sai au descoperit o noua enzima, botezata Star-PAP, ce functioneaza ca un soi de intrerupator si declanseaza transcrierea altor proteine capabile sa protejeze celula de stresul oxidativ.

Sursa: Galileo