Home » D:News » Antarctica a fost acoperita de plante uriase

Antarctica a fost acoperita de plante uriase

Publicat: 21.03.2008
Florile gigantice descoperite in insulele sub-antarctice din zona Australiei si a Noii Zeelande sunt probabil supravietuitorii intinderii de vegetatie, care acoperea Antarctica inainte de inceperea epocii de gheata, in urma cu 2 milioane de ani.

Florile, denumite de cercetatori mega-plante, cresc din abundenta pe fasiile inguste ale insulelor Snares, Auckland si Campbell.
Botanistiii sunt interesati in mod particular de o anumite specie de margareta uriasa, cunoscuta sub numele de Pleurophyllum.
Frunzele plantei formeaza un aranjament urias care aduna in varf flori de culoarea lavandei, putand atinge pana la un metru inaltime.

Pentru a depista modul in care aceste plante au ajuns pe insula si daca sunt originare din Antarctica, cercetatorii au comparat trasaturile genetice ale acestor planete uriase cu cele ale speciilor gasite in Australia, Noua Zeelanda si in zonele apropiate.
“ Informatii culese ne indica probabilitatea ca aceste mega-plante sa fi existat in Antarctica inainte de epoca de gheata, migrand ulterior catre insulele sub-antarctice” sustine Chris Quinn, reprezentant al Gradinii Botanice Roiale din Sidney.

Nu este insa foarte clar modul in care aceste plante au migrat din Antarctica catre nord. “Este posibil ca semintele lor sa fi fost transportate de vant sau de catre pasarile care traversau oceanul. Semintele puteau fi purtate in penaj, iar in momentul in care pasarile poposeau pe insule, acestea sa se fi raspandit.”