Home » D:News » Planeta Mercur “intra la apa”

Planeta Mercur “intra la apa”

Publicat: 07.07.2008
Activitatea din nucleul lui Mercur a jucat un rol important in ceea ce priveste forma actuala a planetei.

Imaginile si scanarile transmise de sonda spatiala Messenger au sustinut teoria conform careia actvitatea vulcanica intensa a dus la modificarea suprafatetei acesteia, in vreme ce un nucleu rece, dar inca activ, este responsabil de contractia planetei.

Mercur, cea mai mica planeta din sistemul solar si in acelasi timp cea mai apropiata de Soare, a trezit de mult timp curiozitatea oamenilor de stiinta: desi suprafata sa este asemantoare cu cea a Lunii, densitatea planetei si campul sau magnetic sugereaza ca nucleul acesteia este inca activ.
Sean Solomon de la Institutul Carnegie din Washington  este de pare ca nucleul rece este responabil de micsorarea efectiva a planetei, lasand in urma riduri adanci la suprafata neregulata a acesteia.
“Stancile foarte inalte ne spun cat de important a fost procesul racirii in determinarea formei actuale a suprafatei”. Se pare ca de la nasterea ei, Mercur a pierdut in diametru aproximativ 5 000 de kilometri.

Sursa: CBC News