Home » D:News » De ce suntem cu totii nebuni

De ce suntem cu totii nebuni

Publicat: 26.08.2008
Selectia naturala vrea ca noi sa fim nebuni, macar intr-o doza moderata. In vreme ce debilitatea mintala nu este o vointa a naturii, multe dintre problemele mentale pot fi rezultate ale functionarii intense ale creierului uman, sunt de parere cercetatorii.

Pe masura ce oamenii au inceput sa culeaga, sa vaneze si sa gateasca mancarea, numarul populatiei a crescut, iar inevitabil, resursele au devenit limitate, in parte din cauza vanarii pana la extinctie a unor specii. Drept urmare, hrana nu ajungea pentru toata lumea.
Interactiune sociala era cheia accesului la hrana, iar in cazul celor care nu aveau abilitati de socializare, supravietuirea era improbabila, explica David C.Geary, autorul cartii “Originea mintii” si cercetator la Universitatea din Missouri.

Se pare ca omul modern ar fi trebut sa evolueze catre o stare permanenta de fericire si armonie, insa natura este interesata doar de gene.
Bolile mentale afecteaza un adult din patru in Statele Unite in fiecare an, fara a-i pune la socoteala pe cei ale caror iesiri sunt mai moderate.
Pe langa factorii genetici, selectia naturala are si ea un cuvant de spus, mai ales in ceea e priveste deficitul de atentie. Abandonarea rapida a unei situatiii cu putin stimuli era mai degraba proprie barbatilor-vanatori, decat femeilor-culegatori, ceea ce poate explica de ce baietii sunt de 5 ori mai hiperactivi decat fetele.
Intr-o forma intemediara, tulburarile bipolare pot creste productivitatea sau capacitatea de a crea. Mai mult decat atat, persoanele care sufera de astfel de tulburari, au o capacitate crescuta de reproducere, ceea ce inseamna ca genele acestora lupta pentru supravietuire.